شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Tue, 16.08.2022, 12:35

سربازان زن در اوکراین در خطوط مقدم می‌جنگند

تیم خبرگزاری آناتولی با تهیه گزارشی، مشارکت زنان اوکراینی در دفاع نظامی از دونباس که شدیدترین درگیری‌ها میان ارتش‌های روسیه-اوکراین در این جبهه صورت می‌گیرد، را ثبت کردند.

بعضی از زنان حاضر در جبهه دونتسک سال‌ها ست در ارتش اوکراین به‌عنوان سرباز خدمت می‌کنند، برخی دیگر نیز به‌عنوان داوطلب در ارتش شرکت کرده‌اند.

این زنان هر روز در مرکز تجمع نظامی سلاح‌های خود را پاک می‌کنند و در عین حال به آشپزها کمک می‌کنند تا غذا و چای درست کنند.

سوتلانا ۲۸ ساله نیز یکی از این زنان اوکراینی است. سوتلانا از سال ۲۰۱۴ به‌عنوان ستوان در نیروی زمینی ارتش اوکراین کار می‌کند، اما به‌دلیل جنگ به‌طور مستقیم به جبهه (ابتدا به لوهانسک، سپس به دونتسک) اعزام شده است.

او در گفت‌وگو با خبرنگار آناتولی اظهار داشت: ما زنان و مردان دوش به دوش هم جنگ می‌کنیم. آنچه زنان نمی‌توانند را مردان و آنچه مردان نمی‌توانند را زنان انجام می‌دهند. از یکدیگر حمایت می‌کنیم.

سوتلانا تصریح کرد: متاهل هستم. همسرم هم به‌عنوان سرباز در جبهه می‌جنگد. تقریبا تمام اعضای خانواده‌ام نظامی هستند. قصد داریم تا روز پیروزی در جبهه بمانیم.

وی با بیان اینکه به‌عنوان زن در خط جبهه با مشکلی مواجه نبوده است، افزود: انسان می‌تواند به همه چیز عادت کند. از ابتدای جنگ 6 ماه است که مرخصی نگرفتم. به خانه رفتم. البته در یک جا نمی‌مانیم. محل استقرار ما دائما تغییر می‌کند. نسبت زنان در گردان ما ۱۰ درصد است. ما در هر شرایطی حاضر هستیم بجنگیم. انگیزه ما برای جنگ هرگز کاهش نمی‌یابد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024