پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Tue, 16.08.2022, 9:33

رسانه‌های روسیه از چندین انفجار و آتش‌سوزی در کریمه خبر دادند

رسانه‌های دولتی روسیه از چندین انفجار و آتش‌سوزی در شمال شبه جزیره کریمه خبر داده‌اند. ویدیوهای در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که انفجارهای بزرگی را در بخش شمالی شبه‌جزیره نشان می‌دهد.

به گزارش بی‌بی‌سی، خبرگزاری‌های روسیه به نقل از مقامات محلی می‌گویند مهمات یک مقر نظامی موقت منفجر شده است. امدادگران در تلاشند تا شهروندان را از مناطق اطراف تخلیه کنند. رسانه‌های روسی گزارش داده‌اند که این رویداد تلفات جانی نداشته است.

آنتون گراشچنکو مشاور وزارت کشور اوکراین نیز در توئیتی تصاویری از این انفجار منتشر کرده است.

اوکراین هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده است و مشخص نیست که انفجارهای جدید در کریمه ارتباطی با حملات اوکراین به مواضع روسیه ارتباطی دارد.

روسیه پیشتر در خصوص هر گونه حمله به کریمه به شدت هشدار داده بود.

هفته گذشته، در پی سری انفجارهایی در کریمه، یک پایگاه نظامی به شدت آسیب دید و گفته شد بر اثر این حادثه، حداقل هفت هواپیما منهدم شدند.

چرا انفجار در کریمه تا این حد حساس است؟

دیمتری مدودف، رئیس جمهور سابق روسیه، که اکنون نائب رئیس شورای قدرتمند امنیت ملی است، ماه پیش گفت که اگر کریمه هدف قرار گیرد، در آن صورت «روز قیامت منتظر مسببان است. (واکنش روسیه) خیلی سریع و سخت خواهد بود.»

ویل ورنون خبرنگاری بی‌بی‌سی نیوز نیز پس از انفجار هفته گذشته نوشته بود «این نگرانی هست که اگر اوکراینی‌ها شروع به انجام حملات منظم در داخل کریمه کنند، واکنش روسیه می‌تواند خیلی جدی باشد.»

به گفته او برای کرملین، کریمه یک موقعیت نیمه‌مقدس دارد، و «از نظر تاریخی» جزو روسیه به حساب می‌آید که حالا مسکو با موفقیت آن را «بازستانده.» حمله‌ای در این عمق به داخل خاک کریمه مایه سرافکندگی ولادیمیر پوتین است.

روسیه در سال ۲۰۱۴ کریمه را تصرف و ضمیمه خاک خود کرد. کریمه برای گردشگران روسیه منطقه‌ای محبوب به شمار می‌آید.

انضمام کریمه به خاک روسیه با محکومیت گسترده بین‌المللی روبرو شد.

مسکو ۲۴ فوریه، زمانی که جنگی تمام عیار را علیه اوکراین شروع کرد، از کریمه به عنوان تخته پرشی برای حرکت نیروهایش به داخل اوکراین استفاده کرد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024