سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Tue, 16.08.2022, 9:13

نماینده مجلس به دو سال حبس محکوم شد

دادگاه استان تهران اردشیر مطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس ایران را به عنوان گرداننده کانال تلگرامی «حساب کشی» به دو سال حبس تعزیری محکوم کرد.

طبق گزارش رسانه‌های ایران، اجرای ۱۵ ماه از محکومیت حبس اردشیر مطهری و اجرای ۱۲ ماه از حبس مهدی خالقی، دیگر گرداننده این کانال تلگرامی برای مدت سه سال معلق شده است.

خبرگزاری فارس در گزارشی در این زمینه نوشت:‌ «با رأی شعبه ۶۷ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس، گرداننده اصلی یک کانال تلگرامی کذاب و موهن، با تعداد زیادی شاکی شناخته شد و به اتهام مشارکت در نشر اکاذیب به تحمل دو سال حبس تعزیری و از بابت توهین به پرداخت ۸۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شده است.»

در دادنامه صادره آمده است: ۱۳۹۲ قرار تعلیق باقیمانده مدت حبس مندرج در دادنامه تجدیدنظر خواسته را به مدت سه سال صادر و اعلام می نماید چنانچه تا پایان مدت تعلیق، مرتکب جرم عمدی موجب حد، قصاص، دیه یا تعزیر تا درجه هفت نشوند، محکومیت تعلیقی آنان لغو و بی اثر خواهد گردید. دادنامه، تجدیدنظر خواسته را با تعلیق اعمال شده تایید می نماید.

گفتنی است، در یکی از آخرین مطالب این کانال “هتاکی” به خانواده قاسم سلیمانی بوده است که شهروندان گرمساری بابت آن مقابل دادگستری این شهرستان دست به تجمع اعتراضی زدند.

اردشیر مطهری با صدور بیانیه‌ای در آن زمان، این اقدام کانال حساب کشی را محکوم کرد و از نهادهای امنیتی و قضایی خواست تا با توهین کنندگان به خانواده سلیمانی قاطعانه برخورد کنند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024