جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Mon, 15.08.2022, 20:31

اختلال اینستاگرام در ایران؛ وزارت ارتباطات پهنای باند را کاهش داد؟

برخی کاربران اینستاگرام در ایران می‌گویند دسترسی به این شبکه اجتماعی به سختی امکان‌پذیر است.

به گزارش فرارو، زومیت، رسانه حوزه فناوری، نیز با تأیید مشکلات اینستاگرام یک نظرسنجی منتشر کرده که ۹۴ درصد از بیش از ۱۶۰۰ شرکت‌کننده، تأیید کرده‌اند بدون استفاده از فیلترشکن استفاده از اینستاگرام در ایران با سختی امکان‌پذیر است.

به نظر می‌رسد با استفاده از فیلترشکن مشکل حل می‌شود.

در همین حال دیجیاتو دیگر سایت حوزه فناوری در توئیتر نوشت: «گزارش کاربران و بررسی‌های دیجیاتو نشان از کاهش سرعت بارگذاری صفحات اینستاگرام در ساعات اخیر دارد. چند کارشناس به دیجیاتو می‌گویند احتمالا پهنای باند اینستاگرام در ایران کاهش جدی داشته است.»

دیجیاتو افزود: «این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که رادار ابرآروان وضعیت اینستاگرام را تقریبا طبیعی و بدون اختلال نشان می‌دهد.» این رسانه، در توضیح دلیل عادی جلوه دادن وضعیت از سوی ابرآروان افزود، رادار آروان «پهنای باند و کیفیت لودینگ صفحات را» بررسی نمی‌کند.

در همین حال سایت انتخاب به نقل از مهدی رزمی کارشناس حوزه آتی نوشته است: «وزارت ارتباطات روی فضای مجازی و یک سری پروتکل‌هایی مثل HTPS دارد اثر می‌گذارد و اینطور که از شواهد پیداست، روی پهنای باند بین‌الملل هم دارند تفاوت قائل می‌شوند. با توجه به شواهدی که درخصصوص موضوعات زیر ساختی در حال اثر گذاشتن است، به نظر می‌آید که به صورت ناگفته و نانوشته یک سری تغییراتی دارد ایجاد می‌شود.»

این کارشناس در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه این تغییرات در راستای طرح صیانت است یا خیر، گفت: «با توجه به اینکه چراغ خاموش دارد انجام می‌شود، نه می‌توان آن نفی کرد و نه اثبات؛ ولی دست‌کم این حس و تصور در فضای عمومی ایجاد می‌شود.»

وزارت ارتباطات تاکنون به این گزارش‌ها واکنشی نشان نداده است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024