جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Mon, 15.08.2022, 17:04

روناک رضایی با تودیع قرار وثیقه آزاد شد

روناک رضایی امروز دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱، از زندان سپیدار اهواز آزاد شد.

به گزارش هرانا، آزادی این دانشجوی ارشد مطالعات فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی موقتا تا پایان مراحل دادرسی صورت گرفته است.

روز شنبه ۲۲ مردادماه ۱۴۰۱، جلسه آخرین دفاع روناک رضایی، به صورت غیرحضوری و از طریق ویدیو کنفرانس توسط دادسرای اهواز برگزار شده بود.

روناک رضایی شهروند ساکن آبادان و دانشجوی ارشد مطالعات فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی، اوایل خردادماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. گفته میشود که بازداشت خانم رضایی پس از برگزاری تجمعات اعتراضی در آبادان در پی فروریختن برج متروپل صورت گرفته است.

چندی پیش فرزانه زیلابی، وکیل دادگستری در خصوص وضعیت خانم رضایی گفته بود: “پرونده روناک رضایی ابتدا در شعبه ۳ دادسرای آبادان و سپس به شعبه ۱۲ بازپرسی دادسرای اهواز ارجاع داده شد و از سوی این شعبه اتهام مطروحه علیه وی «فعالیت تبلیغی علیه نظام» اعلام شد و متاسفانه به استناد همان تبصره ناعادلانه ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری با ورود من در این مرحله از دادرسی مخالفت شد.”

پس از بازداشت خانم رضایی، شماری از انجمن‌های علمی دانشجویی و دانشجویان علوم اجتماعی کشور با انتشار بیانیه ای نسبت به بازداشت وی واکنش نشان داده و خواستار آزادی وی شدند‌. در بخشی از بیانیه مذکور آمده است: «روناک انسانی دغدغه‌مند و محققی پر تلاش است که برای تحقیق بر روی پایان‌نامه‌اش در آبادان حضور داشت. با وقایع دردناک اخیر آبادان و مصائبی که مردم آبادان در حادثه‌ی متروپل متحمل شدند، در بند و به اسارت رفتن انسان‌هایی که جرمی جز تحمل درد، رنج، ظلم و بلندکردن صدای مظلومان ندارند، بر اندوهمان افزود. متاسفانه روناک نیز در چنین مظلمه‌ای گرفتار آمده است. ما ضمن تسلیت به هم‌وطنان عزیز آبادانی، بازداشت خانم رضایی را به شدت محکوم کرده و خواستار آزادی فوری و بی‌قید شرط او هستیم.»



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024