سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Mon, 15.08.2022, 11:41

کریمی قدوسی: ایران برای انتقام می‌تواند به میدان‌داران منهتن پول بدهد

جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی می‌گوید ایران برای ترور افرادی مانند جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا و مایک پومپئو، وزیر خارجه سابق این کشور نیازی به اعزام نیرو به آمریکا ندارد.

او به خبرگزاری ایلنا گفت: «به فرض اینکه ایران بخواهد انتقام بگیرد، به همان افراد میدان‌دار کوچه محلات منهتن نیویورک هم از راه دور یک سفارشی کند و یک پولی به آن‌ها بدهد آن‌ها می‌توانند آن کار را انجام دهند تا اینکه یک پاسدار را از ایران به نیویورک بفرستند که احتمال خطرش خیلی زیاد است.»

آقای کریمی قدوسی همچنین گفته: «تا زمانی که کسانی هستند که با نام دیگر، زبان دیگر، ملیت دیگر می‌توانند آن کار را انجام دهند (ایران) هیچوقت نفرات اصلی خودش را به میدان نمی‌فرستد.»

هفته پیش وزارت دادگستری آمریکا یک ایرانی به نام شهرام پورصفی را که ساکن ایران است، به برنامه‌ریزی برای قتل جان بولتون متهم کرد.

دولت آمریکا می‌گوید که این «عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» برای کشتن جان بولتون در زمانی که او مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور این کشور بوده، تلاش کرده تا شخصی را با پرداخت ۳۰۰ هزار دلار استخدام کند.

گفته شده شهرام پورصفی احتمالا در پی گرفتن انتقام قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه بوده که بیش از دو سال و نیم پیش در فرودگاه بغداد به فرمان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری وقت آمریکا کشته شد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به این اتهام، آن را «بی‌اساس» خوانده بود.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024