شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Mon, 04.07.2022, 21:21

فرمان پوتین برای ادامه جنگ علیه اوکراین

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به وزیر دفاع خود دستور داده حملات تهاجمی در اوکراین را پس از تسخیر شهر لیسیچانسک ادامه دهند.

به گزارش بی‌بی‌سی، تلویزیون روسیه آقای پوتین را در حال گفتگو با وزیر دفاع این کشور نشان داده که گفته است جبهه‌های دیگر جنگ در روسیه باید طبق برنامه‌های قبلی جنگ را به پیش ببرند.

سقوط لیسیچانسک به معنای تسخیر کامل منطقه لوهانسک توسط روسیه است.

پیشتر سرئی هایدای فرماندار لوهانسک در اوکراین به بی‌بی‌سی گفت سربازان این کشور شهر را ترک کرده‌اند تا روسیه حملات هوایی به آن را متوقف کند.

به گفته این مقام اوکراینی «از دست دادن این شهر و کنترل منطقه لوهانسک بسیار دردناکه بوده اما این «تنهای شکست یک نبرد در کل جنگ است»

او خواستار رسیدن تسلیحات بیشتر از غرب شد.

ارتش اوکراین می‌گوید روسیه حالا بمباران شهرهای نزدیک به منطقه دونتسک را شدت بخشیده است از جمله این مناطق می‌توان به طور خاص ناحیه پیرامون سلویانسک و جاده میان لیسیچانسک و بخومت اشاره کرد.

دونتسک و لوهانسک هر دو از جزئی از منطقه صنعتی دونباس هستند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به وزیر دفاع این کشور گفته است که سربازانی که در تسخیر لوهانسک مشارکت کرده‌اند باید استراحت کنند و توانایی‌های رزمی خود را تقویت کنند و یگان‌های نظامی دیگر از جمله گروه‌های شرقی و غربی باید فعالیت خود را طبق برنامه‌های تعیین شده قبلی ادامه دهند.

آقای پوتین در ماه فوریه تمامی لوهانسک و دونتسک را به عنوان مناطقی مستقل از اوکراین و خودمختار به رسمیت شناخت.

یک هفته پیش نیروهای روسیه سوردونتسک را تسخیر کردند. این شهر نیز پیش از اشغال توسط نیروهای روسیه به حملات هوایی به ویرانه تبدیل شد.

سه سرباز اوکراینی که در دونباس جنگیده‌اند از نبردی دشوار صحبت می‌کنند.

یکی از آنها به من گفت: «روس‌ها دوست دارند هدفشان را ویران کنند، شهر باشد یا روستا. برایشان مهم نیست که غیرنظامیان اوکراینی آنجا هستند و یا سربازهای اوکراین.

نیکلای، سرباز دیگر می‌گوید اگر بگوید که شرایط ترسناک نبوده دروغ گفته است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024