شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Mon, 04.07.2022, 14:29

واشینگتن‌پست: فرماندهی سنتکام به‌دنبال پاسخ قاطع به حملات ایران است

روزنامه واشینگتن‌پست در گزارشی خبر داد که مایکل کوریلا، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا موسوم به «سنتکام»، از زمانی که در بهار سال جاری به این منصب رسیده است، بر روی حملات متعدد و بی‌پاسخ ایران و همچنین «فعالیت تهاجمی» تهران در منطقه تمرکز کرده است.

به گزارش العربیه، کوریلا در بهار سال جاری به کشورهای مختلف در منطقه سفر کرده و با همتایان خود درباره فعالیت‌های ایران به گفتگو پرداخته است.

کوریلا درباره حملات بی‌پاسخ ایران، به گزارشی از «ان‌بی‌سی نیوز» اشاره کرده است که بر اساس آن، ایران از اکتبر سال گذشته دست‌کم 29 حمله بی‌پاسخ علیه آمریکا انجام داده است.

اقدامات تحریک‌آمیز ایران و گروه‌های نیابتی وابسته به این کشور در ماه‌های گذشته افزایش یافته است.

سپاه پاسداران در آخرین اقدام خود در این زمینه، چندین قایق تندرو را در آب‌های خلیج به نزدیکی کشتی‌های آمریکایی اعزام کرد.

یک سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا به شرط عدم افشای هویت خود به واشینگتن‌پست گفته است، پس از روی کارآمدن دولت بایدن، واشینگتن به‌سرعت به مقابله با حملات گروه‌های وابسته به ایران پرداخته و علاوه بر ابزارهای دیپلماتیک و اعمال تحریم‌ها، مجموعه‌ای گسترده از روش‌های دیگر از جمله اقدام نظامی را نیز آماده کرده است.

او در این زمینه تصریح کرد: «همه پاسخ‌ها [به ایران] قابل رویت نیست، اما ایران به خوبی درک می‌کند که آمریکا دربرابر هرگونه تهدید علیه پرسنل آمریکایی، آماده پاسخ مستقیم است.»

مقامات نظامی آمریکا اعلام کرده‌اند که روسیه و ایران در ماه ژوئن، اقدامات متعدد «تحریک‌آمیز»، «تنش‌زا» و یا «ناامن و غیرحرفه‌ای» انجام داده‌اند.

به گفته واشینگتن‌پست، به‌دنبال موضع مشترک روسیه و ایران در قبال منافع آمریکا در خاورمیانه، فرمانده جدید سنتکام در حال تجدیدنظر درباره عوامل بازدارنده تهران و مسکو است.

کوریلا در این زمینه خاطرنشان کرد: «آن‌ها با دست گذاشتن روی آنچه که گمان می‌کنند محدودیت‌های ماست، به‌دنبال تعریف خط قرمز جدیدی برای ما هستند.»

به گفته روزنامه واشینگتن‌پست، دولت جو بایدن در شرایط ویژه‌ای قرار دارد. اقدامات ایران و گروه‌های وابسته به این کشور تحت‌الشعاع فعالیت‌های «خصمانه» روسیه در اروپا و تلاش چین برای کنترل منطقه اقیانوس آرام قرار گرفته است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024