پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 26.09.2021, 9:33

نخست وزیر اسرائیل: رهبران ایران به وضعیت مردم خود رسیدگی کنند

یورونیوز: نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل شنبه شب اسرائیل را به مقصد ایالات متحده آمریکا ترک کرد تا برای نخستین بار در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند.

بنت پیش از ترک اسرائیل تاکید کرد که مشتاقانه در سخنرانی خود داستان اسرائیل و اسرائیلی‌ها را برای جهان بازگو می‌کند.

وی همچنین به ایران و فلسطین اشاره کرد و گفت که رهبران آن‌ها باید به جای تمرکز روی اسرائیل، روی تامین نیازهای مردم خود متمرکز شوند.

وی افزود: «ما خود را بر اساس دیگران تعریف نمی‌کنیم، نه بر اساس ایران و نه بر اساس فلسطینی‌ها. من پیشنهاد می‌کنم که رهبران آن‌ها به بهبود وضعیت مردم خود بپردازند و از این تمرکز روی اسرائیل دست بردارند.»

پیش بینی می‌شود سخنرانی بنت که روز دوشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل انجام می‌شود تمرکز زیادی روی برنامه هسته‌ای ایران داشته باشد.

نخست وزیر اسرائیل همچنین روز یکشنبه با وزرای بحرین و امارات دیدار خواهد کرد که این نخستین ملاقات وی با رهبران خلیج فارس از زمان روی کار آمدن در ماه ژوئن است. این دیدارها در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار می‌شود.

بحرین و امارات سال گذشته در توافق‌نامه «ابراهیم» روابط خود را با اسرائیل عادی کردند. یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل ماه ژوئن به دبی سفر کرد و پیش بینی می‌شود به زودی عازم بحرین نیز یشود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024