پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 18.09.2021, 16:28

تایید حکم شش سال زندان اسماعیل گرامی کارگر بازنشسته

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه در اطلاعیه‌ای نوشت:

حکم شش سال زندان اسماعیل گرامی کارگر بازنشسته ۶۷ ساله در دادگاه انقلاب شعبه ۳۶ تجدید نظر عینا تایید شد.

اسماعیل گرامی از فعالین بازنشستگان تامین اجتماعی میباشد که خود کارگر کارخانه کارتن سازی بوده  که در اعتراضات به وضعیت سخت معیشتی در دو سال گذشته بازنشستگان،  حضور مستمر و پیگیرانه ای داشته و خواسته ها و مطالبات بازنشستگان را بطور مستمر پیگیری کرده است.

در همین زمینه آقای گرامی چندین بار از سوی عوامل امنیتی احضار و تهدید شده و یک بار هم در هفدهم اسفند ۹۹ بازداشت شده ، که پس از یکروز آزاد شده است.

اسماعیل گرامی از کارگران آگاه و پیشروی است که بخوبی شرایط اسفبار سخت معیشتی را درک و لمس کرده و همچنین بی توجهی عوامل حکومتی و دولتی را نسبت به شرایط موجود و مطالبات کارگران و بازنشستگان،  به همین دلایل نه تنها تسلیم تهدیدها و فشار نگردیده است،  بلکه  اعتقاد داشته که بهترین راه پیگیری مطالبات بازنشستگان و کارگران در کف خیابان میباشد و این نوع تفکر خوشایند عوامل امنیتی و قضایی قرار نگرفته است.

این کارگر بازنشسته در ۱۴ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ با هجوم عوامل وزرات اطلاعات به منزلش بازداشت گردید و پس از ضبط کلیه تلفن های همراه خود و اعضای خانواده اش،  به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل گردید که  بعد از چندین روز بازداشت به زندان فشافوئیه منتقل شد.

بعد از  ۵ ماه بازداشت در  دادگاهی چند دقیقه ای بدون حضور وکیل درحکمی ظالمانه و ناعادلانه در مجموع به شش سال زندان وجزای نقدی و شلاق محکوم گردیده است.

این حکم بعد از گذشت چندین ماه که آقای گرامی در زندان هستند در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر انقلاب  با رد تمام ادله و مدارک و مستندات،  رای بدوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب را بطور کامل تایید کردند که با این وجود این بازنشسته ۶۷ ساله علیرغم اینکه دارای بیماری‌های زمینه‌ای و کهولت سن می‌باشد باید تا چندین سال در زندان دوران محکومیت را بگذراند که ادامه بازداشت ایشان می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیر جسمی،  برایشان به همراه داشته باشد.

سندیکای کارگران نیشکرهفت تپه محکومیت حکم ظالمانه و ناعادلانه این کارگر بازنشسته که صدای دادخواهی تمامی بازنشستگان دردمند بوده اعلام می‌دارد که با صدور اینگونه احکام هرگز نمی‌توانید صدای دادخواهی کارگران و بازنشستگان فرودستان و دیگر اقشار محروم جامعه را خاموش کنید و قطعا این صداها با وضعیت اسفبار معیشتی وشرایط موجود فعلی بلند و بلندتر خواهد شد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024