جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 17.09.2021, 15:18

ابراز نگرانی وکیل امیرحسین مرادی از وضعیت وخیم جسمی این زندانی سیاسی

وکیل امیرحسین مرادی، زندانی سیاسی، روز جمعه ۲۶ شهریور با انتشار پیامی در توئیتر و تصویری از پای موکلش با زخم‌ها و تورم شدید، از وضعیت وخیم جسمی او خبر داد.

بابک پاک‌نیا، با اشاره به حرف و عمل دوگانه محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه، خطاب به او نوشت: «امروز فرمودید اگر در بازداشت اتفاقی برای زندانی بیافتد، مسئولیتش با قاضی است! عرض می‌کنم بنده برای شما نامه نوشتم که حال موکلم وخیم است و قاضی توجهی نمی‌کند، دفتر شما توجهی نکرد. مسئولیت جان موکلم بر عهده کیست؟»

بنا بر گزارش‌ها، آقای مرادی به نوعی بیماری نادر پوستی مبتلاست که در نتیجه استرس تشدید می‌شود. او به درمان مداوم نیاز دارد. بیماری او در تیر ماه گذشته، پس از انتقال به آگاهی شاپور برای بازجویی، تشدید شد.

در آن زمان، حساب کاربری ۱۵۰۰ تصویر که به طور ویژه به وضعیت قربانیان آبان ۹۸ می‌پردازد، هم‌زمان با اعلام خبر بازگرداندن او به زندان، نوشت: «در تمام مدتی که امیرحسین مرادی در آگاهی بود به داروهایش دسترسی نداشت. حالا بیماری‌اش عود کرده و سرتاسر پوست تنش زخم شده؛ هر چه می‌خورد بالا می‌آورد و چندین بار با برانکارد به بهداری منتقل شده» و وضعیت سلامت او به‌شدت وخیم است.

امیرحسین مرادی، از زندانیان سیاسی مرتبط با اعتراضات ۹۸ به همراه سعید تمجیدی و محمد رجبی از سوی دادگاه انقلاب اسلامی به «اعدام، ۳۸ سال زندان و ۲۲۲ ضربه شلاق» محکوم شد، اما این حکم سپس نقض شد.

در پی اعلام صدور حکم اعدام برای او در مهر ماه ۱۳۹۹، پیکر بی‌جان پدرش، ناصر مرادی، در حالی پیدا شد که گفته می‌شود مرگ او ناشی از خودکشی بوده است.

در مورد وضعیت بد زندانیان در ایران و عدم دسترسی آنها به خدمات پزشکی مورد نیاز، و همچنین رفتار نامناسب مسئولان زندان با زندانیان، گزارش های متعددی منتشر شده و اخیرا نیز یک گروه هکری به نام «عدالت علی» تصاویری از وضعیت بد داخل زندان اوین در شمال تهران منتشر کرده است.

سازمان عفو بین‌الملل روز چهارشنبه ۲۴ شهریور در بیانیه‌ای به موارد متعدد مرگ «ناشی از شکنجه یا سایر بدرفتاری‌ها یا استفاده مرگبار از سلاح گرم و گاز اشک آور توسط مقامات» زندان در ایران اشاره کرد و گفت: «از ژانویه سال میلادی۲۰۱۰ تا کنون، دست‌کم ۷۲ مورد مرگ در ۴۲ زندان و بازداشتگاه در ۱۶ استان در سراسر کشور رخ داده است.»

بیانیه این نهاد بین المللی مدافع حقوق بشر پس از آن منتشر شد که منابع حقوق بشری هفدهم شهریور ماه از مرگ یک زندانی به نام «یاسر منگوری» در زندان ارومیه خبر دادند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024