پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 17.09.2021, 17:14

طالبان دستور داد دانش‌آموزان و معلم‌های مرد از هفته آینده به مدرسه‌ها بازگردند

وزارت آموزش تشکیلات طالبان که در حال حاضر در افغانستان حاکم است، دستور داد از روز شنبه و با شروع هفته، تمامی دانش‌آموزان و معلم‌های مرد کلاس‌های ششم تا دبیرستان به کلاس‌ها بازگردند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز جمعه ۲۶ شهریور و در گزارشی اعلام کرد، بیانیه طالبان در فیسبوک منتشر شده و به جزئیات بیشتری در مورد وضعیت تحصیلی دختران و زنان، اشاره نکرده است.

طالبان از زمان حاکم شدن در افغانستان در ماه گذشته، اجازه داده کلاس‌های مدارس ابتدایی و کلاس‌های اول تا ششم برای دختران ادامه داشته باشد.

به گزارش آسوشیتدپرس، در برخی از استان‌ها در افغانستان اجازه کار به زنان داده نشده و فقط آن دسته از زنان که در حوزه‌های سلامت و بهداشت، بیمارستان و آموزش کار می‌کنند، از این دستور استثنا هستند.

خروج حدود ۴۰ زن از افغانستان در عملیات مشترک اسرائیل و امارات

روز جمعه در گزارشی‌ دیگر اعلام شد در جریان عملیات کمک‌رسانی مشترک بین اسرائیل و امارات متحده عربی، حدود ۴۰ تن از زنان افغانستان که به دلیل فعالیت‌های ورزشی، آوازخوانی، حقوق زنان در معرض خطر از سوی طالبان بودند، از کشور خارج شده و به ابوظبی منتقل شدند.

روزنامه تلگراف در گزارشی نوشت، ۴۱ زن از کابل و مکان‌های مختلف پیش از پرواز به امارات متحده عربی، به مرز شمالی با تاجیکستان منتقل شدند. این نخستین همکاری امدادی مشترک اسرائیل و امارات متحده عربی از زمان عادی سازی روابط دو کشور بر اساس توافق‌های ابراهیم است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024