جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 16.09.2021, 20:44

سیزدهمین روز تجمع اعتراضی کارنامه‌سبزها مقابل وزارت آموزش‌و‌‌پرورش

روز پنجشنبه ۲۵ شهریور قبول‌شدگان آزمون استخدامی سال ۹۹ آموزش و‌ پرورش که اصطلاحاً کارنامه سبز نامیده میشوند برای سیزدهمین روز متوالی در اعتراض به عدم استخدام خود مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش تجمع برگزار کردند.

جمع‌هایی از این تجمع‌کنندگان که از شهرهای مختلف کشور به تهران آمده‌اند تحصن‌های شبانه نیز دارند و طول شب را نیز در همان محل مقابل وزارتخانه سپری می‌کنند.

این تجمع کنندگان خواهان استخدام در آموزش و پرورش هستند.

معترضان با در دست داشتن پلاکاردهایی با نوشته «هر سال دارم سبز میشم، تیشه نزن به ریشه‌ام» دست به اعتراض زدند.

آنها همچنین در اعتراض به خودداری وزارت آموزش‌وپرورش از استخدام آنها شعار سر دادند.

برخی از این معلمان، در کنار اعتراضات روزانه‌، شب‌ها را نیز در مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش سپری می‌کنند.

این گروه از معلمان، از تاریخ 12 شهریور امسال همه روزه با حضور مقابل ساختمان آموزش و پرورش خواستار پیگیری مطالبات خود می‌شوند.

پیشتر در نهمین روز از اعتراض این معلمان، در تاریخ ۲۱ شهریور تجمع این معلمان با خشونت نیروی انتظامی و شلیک گاز اشک‌آور همراه شده بود.

این گروه از معلمان کارنامه سبز پیش از این نیز در تیر امسال برای چند روز متوالی به صورت شبانه‌روزی مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش تحصن کردند.

در آن زمان مسئولان آموزش و پرورش اعلام کردند «هرچند که محدودیت برای استخدام وجود دارد اما این ادعا درست نیست که تجمع کنندگان نمره قبولی را در آزمون کسب کرده‌اند.»

در ادامه توضیح روابط عمومی آموزش و پرورش ایران آمده بود که امکان بررسی دوباره وضعیت این افراد برای سازمان سنجش آموزش کشور میسر نبوده و بنابراین، تصمیم بر این شده است که آنها دوباره امسال در آزمون استخدامی شرکت کنند و با کسب حد نصاب نمره در این وزارتخانه جذب شوند.

روابط عمومی آموزش و پرورش عنوان کرد که با توجه به اعتبار ۲ ساله نتایج آزمون استخدامی، برخی از افراد شرکت کننده در آزمون سال ۹۸ هم به جمع تجمع کنندگان پیوستند اما این افراد برای جذب در آموزش و پرورش باید در آزمون شرکت کرده و با کسب حد نصاب نمره پذیرفته شوند.

کارنامه سبزها نفرات اول تا سوم پذیرفته شده آزمون استخدامی ماده ۲۸ هستند که به گفته این شهروندان، وزارت آموزش و پرورش ایران علیرغم کمبود نیروی شدید، از جذب آن‌ها سرباز زده و همچنان از نیروهای بازنشسته استفاده می‌کند.

معلمان کارنامه سبز می‌گویند پس از قبولی در آزمون استخدامی وزارت آموزش‌وپرورش به‌دلیل ظرفیت محدود در پذیرش، هنگام مصاحبه رد شده‌اند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024