پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 16.09.2021, 15:08

پلیس آلمان مانع از حمله احتمالی به کنیسه‌ای در شهر هاگن شد

در عملیات گسترده، پلیس دورتموند چهار نفر را به اتهام طرح حمله به عبادتگاه یهودیان در هاگن دستگیر کرده است. احتمال می‌رود که این افراد با انگیزه اسلام‌گرایی افراطی قصد حمله به این کنیسه را داشته‌اند.

به گزارش دویچه وله، خبر انجام این عملیات گسترده از سوی پلیس دورتموند اعلام شده است. گفته می‌شود چندین محل مسکونی و همچنین مراکز دیگر در جریان یک عملیات گسترده پلیس مورد تفتیش قرار گرفته‌اند. موضوع بر سر احتمال حمله به کنیسه‌ای واقع در شهر هاگن بوده است.

هربرت رویل، وزیر داخلی ایالت نوردراین-وستفالن پس از عملیات گسترده پلیس گفته است که طرح حمله به کنیسه شهر هاگن خنثی شده است. غروب روز چهارشنبه ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور) جامعه یهودیان شهر هاگن به علت مسائل امنیتی برگزاری مراسم “یوم کیپور” (روز آمرزش) را لغو کرده بود.

گفته می‌شود که پلیس و مسئولان در همین رابطه به موقع به شهروندان یهودی نسبت به احتمال چنین حمله‌ای اطلاع‌رسانی کرده بودند. در همین ارتباط یک جوان ۱۶ ساله سوری در هاگن دستگیر می‌شود.

در شرایطی که پلیس سرگرم تفتیش خانه این جوان بوده، سه نفر دیگر نیز وارد می‌شوند. تحقیق از این چهار نفر ادامه دارد. مرکز مقابله با حملات تروریستی در دادستانی دوسلدورف مسئولیت تحقیق پیرامون طرح حمله به این عبادتگاه را برعهده گرفته است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024