پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 16.09.2021, 16:23

سازمان بهداشت جهانی روند تایید واکسن اسپوتنیک‌وی را «تعلیق کرده است»

رادیو فردا: یک مقام سازمان بهداشت جهانی روز چهارشنبه ۲۴ شهریور گفت به دلیل تشخیص چندین خطا در تولید واکسن «اسپوتنیک وی» درکارخانه‌های محل تولید آن در روسیه، روند تایید این واکسن در سازمان بهداشت جهانی متوقف شده است.

جارباس باربوسا، از مقامات ارشد سازمان بهداشت جهانی در قاره آمریکا گفت این ایرادها در جریان بازدید هیئت اعزامی این نهاد در ماه‌های گذشته از کارخانه‌های محل تولید واکسن در روسیه مشاهده شده است و قبل از تایید نهایی واکسن «اسپوتنیک‌وی» کارشناسان سازمان بهداشت جهانی باید بار دیگر از یکی از کارخانه‌ها بازدید کنند.

وی افزود که سازمان بهداشت جهانی ایرادها در شیوه تولید و تصحیح این موارد قبل از انجام بازرسی بعدی را به کارخانه مورد نظر اطلاع داده و منتظر دریافت پاسخ این کارخانه در مورد برطرف شدن نقایض در تولید است.

سازمان بهداشت جهانی در گزارشی که در ماه ژوئن منتشر شد اعلام کرد که در یکی از کارخانه‌های داروسازی متعلق به شرکت «فارما استاندارد» واقع در شهر اوفا در روسیه، چندین ایراد از جمله «نامناسب بودن تدابیر لازم برای پیشگیری از آلودگی بطری‌های حاوی واکسن» را مشاهده کرده است.

این کارخانه پس از مدتی اعلام کرد که این نواقض را برطرف کرده است.

روسیه درخواست تایید واکسن «اسپوتنیک‌وی» را در ماه فوریه به سازمان بهداشت جهانی و آژانس دارویی اتحادیه اروپا ارائه کرد. نتایج بررسی‌ها توسط مجامع علمی مستقل که مدتی قبل در نشریه پزشکی «لنست» منتشر شده بود به این نتیجه رسیدند که این واکسن در برابر بیماری کووید ۱۹ حدود ۹۱ درصد کارایی دارد.

با وجود آن که این واکسن هنوز از سوی سازمان بهداشت جهانی تایید نشده است علاوه بر روسیه در تعدادی از کشورهای جهان تجویز می‌شود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024