پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 15.09.2021, 13:15

نیلی، کیخسروی و مهدی محمودیان، همچنان در انفرادی هستند

امتداد: بیش از یک ماه از بازداشت تعدادی از وکلا و فعالین مدنی به دلیل تصمیم به طرح شکایت علیه مسببین بحران اپیدمی کرونا در کشور گذشته و مهدی محمودیان، فعال مدنی و آرش کیخسروی و مصطفی نیلی از وکلای دادگستری همچنان در بازداشت و بلاتکلیفی به سر می‌برند.

بابک پاک نیا، حقوقدان و وکیل دادگستری در گفتگویی با امتداد، ضمن اشاره به وضعیت پرونده موکل خود، مهدی محمودیان اظهار داشت: روز گذشته بود که با مراجعه به شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مظلوم در پرونده مهدی محمودیان اعلام وکالت کردم.

وی افزود: همچنین امروز نیز در خصوص موضوعات مختلف با ریاست دادگاه صحبت‌هایی را انجام دادیم که قاضی، اعلام کرد که هنوز پرونده را مطالعه نکرده و نمی‌تواند آن را در اختیار وکلا قرار دهد.

این وکیل دادگستری، تصریح کرد: قاضی مظلوم، همچنین گفت که دستور تعیین وقت نیز صادر نکرده و باید منتظر باشیم تا مطالعه پرونده که حدودا یک ماه نیز زمان خواهد برد به انجام برسد.

پاک‌نیا، همچنین، یادآور شد: اتهامات مندرج در کیفرخواست این پرونده به ما گفته نشده و هیچ اطلاعی از آن نداریم که بخواهیم در این خصوص صحبت کنیم.

آقایان نیلی، کیخسروی و مهدی محمودیان، همچنان در انفرادی هستند

وی ادامه داد: آنگونه که توسط دادیار ناظر زندان به ما گفته شد، آقایان نیلی، کیخسروی و مهدی محمودیان، همچنان در انفرادی هستند. صراحتا باید بگویم که حضور موکل من و دیگر متهمین این پرونده در بخش انفرادی کاملا غیرقانونی است. وقتی که پرونده به دادگاه رفته، این مسئله به معنی اتمام روند تحقیقات بوده است.

این وکیل دادگستری، خاطرنشان کرد: البته، اساسا اصل سلول انفرادی برای زندانی، مصداق بارز شکنجه است. وقتی دادسرا تحقیقات مقدماتی پرونده را به اتمام رسانده، قرار جلب به دادرسی صادر شده و به تبع آن، شاهد صدور کیفرخواست هستیم، هیچ موجبی وجود ندارد که تصور شود که فرضا متهم در بند عمومی در روند تحقیقات مشکل ایجاد خواهد کرد.

وی تاکید داشت: البته، همانگونه که گفته شد در همان مرحله تحقیقات مقدماتی نیز، بحث حضور زندانی در سلول انفرادی، مصداق بارز شکنجه بوده و کاملا غیرقانونی است.

درخواست تبدیل قرار برای موکل را مطرح کردیم که متاسفانه با آن نیز موافقت نشد

پاک‌نیا، تصریح کرد: همچنین درخواست تبدیل قرار برای موکل را مطرح کردیم که متاسفانه با آن نیز موافقت نشد. کما اینکه به اعتقاد من، حضور این متهمین در انفرادی و حتی در بند عمومی نیز فاقد موضوعیت قانونی است.

مهدی محمودیان، هیچ ملاقاتی با ما نداشته و نتوانسته‌ایم هیچ صحبتی با او داشته باشیم

وکیل مهدی محمودیان، یادآور شد: اکنون نیز، خانواده‌ها آماده تودیع وثیقه هستند. من به شخصه به صورت مکرر برای پیگیری پرونده مراجعه خواهم داشت. البته موکل من، هیچ ملاقاتی با ما نداشته و نتوانسته‌ایم هیچ صحبتی با او داشته باشیم. البته، فقط مهدی محمودیان، تنها چند مرتبه  به صورت خیلی کوتاه با خانواده و مادر خود تماس داشته است.

وی عنوان داشت: تا این لحظه، هیچ دسترسی به مهدی محمودیان و اخذ وکالت وجود نداشته است. من هم از آن جا که از قبل از مهدی محمودیان وکالت داشتم، موفق به اعلام وکالت او شدم وگرنه، هیچ امکانی برای دسترسی به او و به تبع آن، اعلام وکالت در این پرونده وجود نداشت.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024