پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 02.08.2021, 13:27

جزییات حکم سنگین یک استاد دانشگاه به جرم راه‌اندازی یک گروه تلگرامی

امتداد: جواد علیکردی، وکیل پایه یک دادگستری و عضو سابق شورای اسلامی شهر سبزوار، سوم اردیبهشت سال گذشته توسط اداره اطلاعات مشهد بازداشت شد.

گفته شده که این فعال سیاسی به اتهام تشکیل و اداره کردن گروه تلگرامی امید، آگاهی و آزادی با هدف براندازی حکومت اسلامی و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران بیش از سی روز در انفرادی بازداشتگاه اداره اطلاعات مشهد به سر برد.

با صدور کیفرخواست توسط بازپرس شعبه ۹۰۳ دادسرای انقلاب، قاضی منصوری رییس شعبه چهارم دادگاه انقلاب مشهد حکم این استاد دانشگاه را اینگونه اعلام کرد:

شش سال و شش ماه حبس تعزیری به اتهام تشکیل و اداره گروه تلگرامی با هدف بر اندازی حکومت به عنوان موسس و ادمین ابر گروه امید، آگاهی و آزادی، هشت ماه حبس تعزیری به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، یک سال و پنج ماه حبس تعزیری به اتهام توهین به رهبری

او همچنین به عنوان تکمیل مجازات به دو سال منع اشتغال هر گونه فعالیت و تدریس در محیطهای آموزشی و دانشگاه، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و دو سال ممنوعیت عضویت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی و اجتماعی محکوم شد.

پس از اعتراض به دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی، شعبه ۳۷ دادگاه تجدیدنظر استان رضوی مجازات شش سال و شش ماه حبس را به دو سال حبس کاهش داده و سایر مجازاتهای اصلی و تکمیلی همچنان به قوت خود باقی ماند.

جواد علیکردی در تاریخ بیست و چهارم تیرماه سال جاری توسط اداره اطلاعات مشهد بازداشت و جهت اجرای حکم به زندان وکیل آباد معرفی شد و در حال حاضر در زندان وکیل آباد بسر می‌برد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024