جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 01.08.2021, 20:32

بازداشت تعدادی از شهروندان از جمله جواد لعل‌ محمدی و فاطمه سپهری

جواد لعل‌ محمدی و فاطمه سپهری، فعالان مدنی، به همراه تعدادی دیگر از شهروندان معترض، روز یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ در جریان یک تجمع اعتراضی در مشهد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، این تجمع که عصر روز جاری در پارک ملت مشهد و در حمایت از مردم خوزستان و همچنین اعتراض به شرایط کنونی کشور برگزار شده بود با ورود نیروهای نظامی و امنیتی به خشونت کشیده شده است. شهروندان معترض پس از برخورد خشونت آمیز نیروهای امنیتی و بازداشت چند تن از شهروندان، در پارک دیگری در این شهر تجمع کرده و با سردادن شعارهایی ضمن اعلام حمایت از مردم خوزستان، خواهان آزادی زندانیان سیاسی شدند.

فعالان مدنی بازداشت شده تا لحظه تنظیم این گزارش تماسی با خانواده خود نداشته و این موضوع باعث افزایش نگرانی در خصوص وضعیت آنان شده است. از تعداد و هویت دیگر شهروندان بازداشت شده در جریان این تجمع اطلاع دقیقی در دست نیست و موضوع کماکان توسط هرانا در حال بررسی است.

فاطمه سپهری و جواد لعل‌ محمدی، از امضا کنندگان درخواست استعفای رهبر، پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت در پرونده خود دارند.

لازم به ذکر است؛ روز شنبه ۹ مردادماه نیز گروهی از هنرمندان و شهروندان به دنبال انتشار یک فراخوان در حمایت از مردم خوزستان و اعتراض به شرایط کشور، در تئاتر شهر تهران دست به تجمع اعتراضی زدند. روز جمعه ۸ مردادماه نیز در تجمعاتی که به دنبال قهرمانی تیم پرسپولیس، از جمله در مناطق مختلف تهران و شهرستان بهارستان استان تهران، شکل گرفت، شماری از شهروندان اقدام به سر دادن شعارهایی علیه سیدعلی خامنه ای، جمهوری اسلامی و در اعتراض به شرایط کنونی کشور کردند. در جریان این تجمعات نیروهای نظامی با ورود به تجمعات مردمی اقدام به ضرب و شتم حاضرین جهت متفرق کردن آنان کرده و شماری از تجمع کنندگان بازداشت شدند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024