جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 01.08.2021, 17:50

ارجاع پرونده برخی از فعالان رسانه‌ای خوزستان به دادگاه کیفری استان

فرزانه زیلابی، وکیل دادگستری در گفتگویی با امتداد از ارجاع پرونده برخی از فعالان رسانه‌ای خوزستان به دادگاه کیفری این استان خبر داد.

این وکیل دادگستری، اظهار داشت: اتهام موکلم، ماندانا صادقی روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای به موجب قرار جلب به دادرسی از سوی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آبادان، فعالیت تبلیغی علیه نظام بوده است.

این پرونده پس از صدور قرار جهت رسیدگی و صدور حکم به دادگاه انقلاب آبادان ارجاع شد. با توجه به این که متهمان پرونده از اهالی رسانه بوده‌اند، دادگاه انقلاب آبادان، پرونده را با صدور قرار عدم صلاحیت به شایستگی دادگاه کیفری یک استان خوزستان ارجاع کرد.

وقت رسیدگی  به پرونده در دادگاه کیفری یک استان، روز گذشته، نهم مردادماه بود که  جلسه دادرسی به علت عدم  حضور هیئت منصفه برگزار نشد.

لازم به اشاره است که بنده وکالت خانم ماندانا صادقی، روزنامه نگار خوزستانی را در این مرحله در دادگاه کیفری یک استان خوزستان پذیرفته‌ام.

امیدوارم با در نظر داشتن اصل آزادی بیان و آزادی انتشار، مصونیت اصحاب رسانه  و تقویت فرهنگ نقد با استناد به اصل ۲۴ قانون اساسی و توجه ویژه به مواد ۴ و ۵ قانون مطبوعات، ماده ۱۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر، بند ۲ ماده ۱۹ کنوانسیون حقوق مدنی و سیاسی حکم برائت موکلم صادر شود.

لازم به اشاره است که عناوین اتهامی دیگر متهمان این پرونده که وکالت تسخیری برای آن‌ها از سوی دادگاه تمهید شده، عبارتند از عنوان اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” برای هدی کریمی، سید حسن کوه کیلویی موسوی و داریوش معمار و عناوین اتهامی “فعالیت تبلیغی علیه نظام، توهین به رهبری، تشویش اذهان عمومی و توهین به مقدسات اسلام” برای کوروش کرم‌پور. همچنین، پیش‌تر برای ۸ متهم دیگر این پرونده، قرار منع تعقیب صادر شده است.

گفتنی است که برخلاف آنچه پیش‌تر در برخی از رسانه‌ها تحت عنوان تبرئه سیدحسن کوه کیلویی موسوی و کوروش کرم‌پور درج شده بود، صحت نداشته و این متهمان نیز در جریان نامه‌هایی جداگانه به دادگاه فراخوانده شده بودند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024