پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 30.07.2021, 17:24

المپیک توکیو؛ ایران در روز ضعیف نمایندگان به رتبه سی‌وچهارم نزول کرد

ایران با تک مدال طلای تیراندازی، از جایگاه سی‌ویکم به سی‌وچهارم جدول توزیع مدال‌های المپیک توکیو نزول کرد و چین، ژاپن و آمریکا همچنان سه جایگاه برتر را در اختیار دارند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، نمایندگان ایران در هشتمین روز بازی‌ها در چهار رشته به میدان رفته و مدالی کسب نکردند. ایران تنها در هفته نخست یک مدال توسط جواد فروغی در تپانچه گرفت.

در این روز چین با ۴۰ مدال ( ۱۹طلا، ۱۰ نقره و ۱۱ برنز)، میزبان با ۲۸ نشان ( ۱۷ طلا، چهار نقره و هفت برنز) و آمریکا با ۴۱ مدال ( ۱۴ طلا، ۱۶ نقره و ۱۱ برنز)  سه جایگاه نخست را تسخیر کردند.

روسیه زیر پرچم کمیته ملی المپیک این کشور هم با ۱۰ طلا، ۱۴ نقره و ۱۰ برنز چهارمی خود را تداوم بخشید.

در المپیک توکیو یک‌هزار و ۵۸ مدال طلا، نقره و برنز توزیع می‌شود که از بین مجموع مدال ها ۳۳۹ مدال طلا، ۳۳۹ نقره و ۳۸۰ برنز است. تاکنون در بین جایگاه مدالی زنان چین با (۱۰ طلا، چهار نقره و ۶برنز) آمریکا (با هشت طلا، ۱۱ نقره و هشت برنز) و ژاپن (با هشت طلا، یک نقره و پنج برنز) در جایگاه اول تا سوم قرار دارند. در بین جایگاه مدالی مردان، ژاپن با( هشت مدال طلا، سه نقره و یک برنز) آمریکا با (۶ طلا، چهار نقره، پنج برنز) و انگلیس با (۶ طلا، پنج نقره و سه برنز) جایگاه اول تا سوم جدول را در اختیار دارند.

ایران در المپیک ریو ۲۰۱۶ با کسب سه طلا و یک نقره و چهار برنز در وزنه‌برداری، تکواندو، کشتی در جایگاه بیست و پنجم ایستاد.

المپیک توکیو به دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر از اول مردادماه ۱۴۰۰ - (۲۳ جولای ۲۰۲۱) به میزبانی ژاپن آغاز شده و ایران با ٦٦ ورزشکار ١٠ زن و ٥٦ مرد در ١٦ رشته در آن حضور دارد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024