جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 28.07.2021, 20:29

اولدوز قاسمی از معترضان تبریز از زندان آزاد شد

اولدوز قاسمی، شهروند ساکن تبریز روز چهارشنبه ۶ مردادماه ۱۴۰۰، از زندان این شهر آزاد شد.

آزادی خانم قاسمی با تودیع قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت وقت و تا پایان مراحل دادرسی صورت گرفته است.

روز شنبه ۲ مردادماه، شماری از شهروندان ساکن تبریز در حمایت از اعتراضات خوزستان به بی آبی  و سوء مدیریت مسئولان که از شب پنجشنبه ۲۴ تیرماه آغاز شده است، دست به تجمع و راهپیمایی اعتراضی زدند. هرانا پیشتر طی گزارشی، از بازداشت دستکم سه شهروند به نام های محمد محمودی، داود رحیمی و صمد لادوندی‌ توسط نیروهای امنیتی در جریان این اعتراضات خبر داده بود. هرچند منابع محلی تعداد بازداشت شدگان را بیش از این تعداد عنوان کرده اند.

طی روزهای اخیر، قبل و در جریان این اعتراضات، شهروز برزگر، شاهین برزگر، امیر ستاری، وحید ابهری، مجتبی عبدلی‌، محمد مردی، یوسف سلحشور، نادر صادقیان، پرویز سیابی، سیامک کوشی و اولدوز قاسمی نیز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. خانم قاسمی مدتی بعد به زندان تبریز منتقل شده و سیامک کوشی، محمد محمودی، داود رحیمی و کریم اسماعیل زاده نیز طی روزهای گذشته با قرار آزاد شدند. از وضعیت شهروندان بازداشت شده دیگر اطلاع دقیقی در دست نیست.

الدوز قاسمی، پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت در پرونده خود دارد. وی در تاریخ ۴ خردادماه ۹۷ در مراسم دوازدهمین سالگرد کشته شدگان اعتراضات خونین خرداد ۸۵ در گلزار شهدای شهرستان نقده توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از گذشت چند روز با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود. نهایتا شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو نقده به ریاست قاضی کیومرثی رای به برائت وی از اتهامات داده و این حکم در دادگاه تجدیدنظر نیز عینا تایید شد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024