جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 28.07.2021, 23:06

آمریکا چندین فرد و نهاد سوریه را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد اسامی چند فرد و نهاد سوریه را به فهرست تحریم‌ها اضافه کرده است.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است که این افراد به فهرست تحریم های موسوم به SND اضافه شده‌اند و اهداف قانون سزار (قیصر) را که برای پاسخگو کردن دولت بشار اسد وضع شده‌اند، تقویت خواهد کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد اسامی ۸ زندان در سوریه که زیر نظر دستگاه اطلاعاتی دولت بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه قرار دارند و همچنین ۵ مقام ارشد امنیتی که مدیران این زندان‌ها هستند در فهرست تحریم قرار گرفته اند.

این وزارتخانه در بیانیه جداگانه دیگری نیز ۲ نهاد و ۳ شخص را هم به دلیل آنکه تسهیلگر مالی القاعده در سوریه و ترکیه بوده‌اند در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

نمایندگان مجلس سنای آمریکا دسامبر ۲۰۱۹  قانون سزار (قیصر) را تصویب کردند و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز آن را در بیستم دسامبر ۲۰۱۹ امضا کرد و قرار شد تا این قانون از ژوئن سال ۲۰۲۰ اجرا شود.

این قانون علیه افراد و نهادهای مرتبط با درگیری‌ها در سوریه تحریم‌های اضافی و محدودیت‌های مالی اعمال خواهد شد. همچنین افراد و سازمان‌های خارجی حامی پیمانکارانی که به نمایندگی از سوریه و کشورهای دوست این کشور فعالیت می‌کنند نیز ممکن است تحت تحریم‌ها قرار بگیرند.

این تحریم‌ها علیه کسانی که در تولید نفت به سوریه کمک می کنند و یا نیازهای جنگی و فنی نیروهای این کشور را تامین می‌کنند و به صورت عمدی به آنها خدمات و معلومات ارائه می‌کنند، نیز اعمال خواهد شد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024