چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 28.07.2021, 21:16

نقش مهم قالیباف در موافقت مجلس با طرح سانسور اینترنت

روزآروز: علی خضریان نماینده تهران و عضو جبهه پایداری در توییتی از موافقت باقر قالیباف با اعمال اصل ۸۵ قانون اساسی درباره طرح موسوم به صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی خبر داد.

او در توییت خود نوشته که «از جناب محمدباقر قالیباف که روز گذشته در فراکسیون نیروهای انقلاب با اعلام صریح موافقت با اعمال اصل ۸۵، موجب انسجام بیشتر نمایندگان شدند، جناب علی نیکزاد که ضمن اداره منطقی صحن زمینه بیان دیدگاه‌های مختلف را فراهم کردند و جناب علیرضا زاکانی برای تبیین موضوع در مجلس تشکر می‌کنم».

پس از تصویب اصل ۸۵ی شدن طرح صیانت، برخی‌ معتقد بودند که این به معنی پیروزی پایداری‌چی‌ها بر طیف قالیباف است. آنها گواه خود را بر عدم حضور قالیباف در جلسه به واسطه سفر به سوریه پایه‌گذاری کردند.

احتمالا قصد از مطرح شدن این طرح در روز غیبت قالیباف تلاش برای سفید نگه‌داشتن او از طرحی بود که با مخالفت شدیدی از سوی افکار عمومی روبروست.

اما در حالی که در افکار عمومی نقش اصلی در ۸۵ی شدن این طرح را جبهه پایداری می‌دانست، حالا این عضو جبهه پایداری با این توییت خود ورق را برگرداند و اعلام کرد که تنها جبهه پایداری نبوده و نقش اصلی در اجماع‌سازی بین نمایندگان فراکسیون اکثریت در این مورد را قالیباف پیش از سفر به سوریه داشته است؛ توییتی که تلاش‌ها برای سفید نگه‌داشتن قالیباف را با شکست روبرو کرد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024