چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 19.06.2021, 8:12

اعتراض ۱۱ قانون‌گذار آمریکایی به لغو تحریم‌ها علیه مقامات ایران

رادیو فردا: جمعی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه‌ای به وزیر خارجه این کشور نگرانی «عمیق» و اعتراض خود را نسبت به لغو تحریم‌های علیه سه مقام سابق ایران و دو شرکت اعلام کردند.

بر اساس نامه‌ای که متن آن در وبسایت کلودیا تِنی از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه آمریکا منتشر شده، این نمایندگان اقدام دولت برای لغو برخی تحریم‌ها علیه مقامات ایرانی و شرکت‌ها را «تلاش برای جلب رضایت جمهوری اسلامی» خوانده و خواستار شفافیت دولت جو بایدن در مذاکرات هسته‌ای شده‌اند.

این نمایندگان می‌گویند اقدام خزانه‌داری در لغو این تحریم‌ها نافی تعهدات آقای بایدن است که گفته بود هیچ اقدام یکجانبه‌ای برای کاهش تحریم‌های ایران انجام نخواهد داد.

آمریکا ۲۱ خرداد ماه احمد قلعه‌ بانی، مدیر عامل سابق شرکت ملی نفت ایران و دو مدیر ارشد نفتی ایران به همراه شرکت کشتی‌رانی سی چارمینگ‎ هنگ‌کنگ و شرکت آوکسیینگ چین را از لیست تحریم‌ها خارج کرد.

پیش از این دولت آمریکا گفته بود تنها زمانی تحریم‌ها علیه ایران را لغو خواهد کرد که ایران به تعهدات هسته‌ای باز گردد، اما خزانه‌داری آمریکا در توضیح لغو تحریم‌ها علیه این افراد و شرکت‌ها اعلام کرد «ایالات متحده در صورت تایید تغییر رفتار افراد و شرکت‌ها، آنها را از لیست تحریم خارج می‌کند».

۱۱ قانونگذار آمریکایی با اعتراض به اینکه دولت در رفع تحریم‌ها علیه مقامات ایران کنگره را در جریان قرار نداده، می‌گویند تاریخ به وضوح نشان می‌دهد که مقابل رژیم «بی‌رحمی» مانند ایران تنها با «قدرت و شفافیت اخلاقی» می‌توان ایستاد.

این نمایندگان جمهوری اسلامی را «رژیم تروریستی ملایان» نامیده و گفته‌اند در حالی که ایران حمایت از تروریسم در منطقه را ادامه داده و برنامه هسته‌ای خود را گسترش می‌دهد و تحریم‌های آمریکا را نقض می‌کند، چرا واشینگتن اقدام به لغو تحریم‌های ایران کرده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024