جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 14.06.2021, 15:54

عباس لسانی و هم‌بندی‌های او به اعتصاب غذای خود پایان دادند

عباس لسانی، فعال مدنی و سیاسی محبوس در زندان اردبیل، و شماری دیگر از زندانیان سیاسی این زندان که در اعتراض به هم‌بند بودن با زندانیان جرایم خطرناک در اعتصاب عذا به سر می‌بردند، از پایان اعتصاب خود خبر دادند.

پرویز یاری که خبرهای فعالان مدنی و سیاسی ترک را پی‌گیری می‌کند، روز دوشنبه ۲۴ خرداد در صفحه توئیتر خود نوشت این زندانیان سیاسی «در تماس با نزدیکان خود اعلام کرده‌اند که خواسته‌هایشان مبنی بر خارج کردن زندانیان جرایم خطرناک از بند‌های سیاسی امنیتی، از سوی مسئولین زندان اردبیل پذیرفته شده است».

عباس لسانی و هفت زندانی سیاسی دیگر در زندان اردبیل در اعتراض به عدم اجرای اصل تفکیک جرائم در زندان‌های ایران و تشدید فشارها بر زندانیان سیاسی محبوس در زندان اردبیل، از ۲۱ خرداد دست به اعتصاب غذای دسته‌جمعی زده‌ بودند.

پیش از این، در دی‌ماه ۱۳۹۹ نیز یوسف کاری و عباس لسانی در اعتراض به «بدرفتاری مسئولین زندان و بی‌توجهی آنان به حقوق زندانیان» اعتصاب غذا کرده بودند.

آقای لسانی که در سه دهه گذشته بارها بازداشت شده، از دی‌ماه ۹۷ با محکومیت ۱۵ ساله که ۱۰ سال آن قابل اجراست، زندانی شده است.

آقای لسانی پیشتر در دادگاه انقلاب اردبیل به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام و به نفع گروه‌های مخالف نظام» و «تشکیل گروه به قصد برهم زدن امنیت کشور» به هشت سال حبس تعزیری و دو سال تبعید محکوم شده بود، اما دادگاه تجدید نظر استان اردبیل مهر ماه ۱۳۹۸ این حکم را به ۱۵ سال حبس تعزیری افزایش داد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024