جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 14.06.2021, 14:00

شکوری‌راد خواستار پاسخگویی خامنه‌ای درباره اظهارات مصلحی شد

علی شکوری‌راد دبیرکل حزب اتحاد ملت در نامه‌ای سرگشاده به علی خامنه‌ای خواستار پاسخگویی او درباره اعتراف آشکار حیدر مصلحی، وزیر سابق اطلاعات درباره رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی شد.

روز گذشته حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات دولت احمدی‌نژاد در یک گفت‌وگوی تلویزیونی فاش ساخت که در سال ۱۳۹۲ در جلسه شورای نگهبان حاضر شده و به اعضای شورا گفته: «یا باید هاشمی را با ۳۰ میلیون رای تجربه کنید که هم رای دارد هم تجربه و هم جایگاه روحانیت و آنچه شما رشته‌اید را پنبه می‌کند یا باید منتظر مسایل و اعتراضاتی بالاتر از ۸۸ باشید یا او را ردصلاحیت کنید.»

شکوری‌زاد در نامه خود به خامنه‌ای نوشته: «سوال این است که آیا جنابعالی نسبت به این رویه واقف بوده و هستید و آن را تأیید می‌فرمایید و یا اکنون که این رویه فاسد برملا و مکشوف شده است در صدد چاره آن خواهید بود. سرنوشت انتخابات جاری چه خواهد شد و آیا برای اصلاح روند آن چاره‌ای اندیشیده خواهد شد یا نه؟»

متن نامه علی شکوری‌راد که در رسانه‌های منتشر شده به شرح زیر است:

نام خدا
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای
رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران
با سلام و تحیت
به استحضار می‌رساند سخنان اخیر حجه الاسلام آقای حیدر مصلحی نماینده سابق حضرتعالى در اوقاف، وزیر اطلاعات دولت دهم و نامزد تأییدصلاحیت شده انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری در مورد ملاک قراردادن هزینه و فایده رد صلاحیت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به جای قانون در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲، حقیقتی را آشکار کرد که نشان دهنده سرمنشاء همه فسادها در نظام جمهورى اسلامى ایران است. هرچند پیش از سخنان اخیر ایشان موضوع برای بسیاری از صاحب‌نظران مکشوف بود و دلیل دیگری بر رفتار حذفی شورای نگهبان متصور نبود.
حضرتعالى مى‌دانید جامعه‌ای که در آن قانون به هر دلیل پس زده شود خواه ناخواه و دیر یا زود گرفتار فساد می‌شود و وقتی نهادی که موضوع موجودیت آن نگهبانی از قانون اساسی است خود قانون را پس زده و «هزینه و فایده» کردن را جایگزبن آن کند خود به منشاء فساد تبدیل می‌گردد و آن را به همه ارکان نظام سرایت می‌دهد.
متاسفانه ما شاهد این نوع هزینه ‌و فایده کردن‌ها علاوه بر شورای نگهبان در نهادهای امنیتی، نظامی و قضایی که نوعا پاسخگو نیستند و به تبع آنها برخی دستگاه‌های دیگر بوده و هستیم.
بدون تردید ردصلاحیت‌های اخیر در انتخابات ریاست جمهوری جاری نیز بر همین رویه بوده و‌ مبنای قانونی نداشته و موجب شده است اکثریت مردم در عمل نامزد مطلوب خود را در بین افراد مورد تایید شورای نگهبان نبینند و این بزرگ‌ترین خسران برای نظامی است که از دل مردمی‌ترین انقلاب قرن سر برآورده است. سوال این است که آیا جنابعالی نسبت به این رویه واقف بوده و هستید و آن را تأیید می‌فرمایید و یا اکنون که این رویه فاسد برملا و مکشوف شده است در صدد چاره آن خواهید بود. سرنوشت انتخابات جاری چه خواهد شد و آیا برای اصلاح روند آن چاره‌ای اندیشیده خواهد شد یا نه؟
به راستی ملت شریف ایران استحقاق آن را دارند تا از حکمرانانی برخوردار باشند که عصاره فضائل آنها باشند و نه آلوده به رذیلت دروغ و قانون‌شکنی.
امروز که حضرتعالی هستید می‌توانید چاره‌ای بی‌اندیشید. اما پس از شما کشور و‌ ملت تا سالهای سال گرفتار مصیبت حکمرانانی خواهند بود که آنان را از دین و دنیا و‌ هستی ساقط خواهند کرد. خواهش می‌کنم خودتان چاره‌ای بی‌اندیشید.

علی شکوری راد
دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024