جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 13.05.2021, 18:18

محسن لرستانی با تودیع قرار وثیقه آزاد شد

محسن لرستانی، خواننده پاپ روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰،  با تودیع قرار وثیقه ۳ میلیارد تومانی از زندان آزاد شد.

به گزارش هرانا، محسن لرستانی در تاریخ ۱۲ اسفندماه سال ۹۷، با شکایت مدعی العموم در منزل مادرش در سعادت آباد تهران بازداشت شد و از آن زمان در زندان به سر می‌برد.

به دنبال بازداشت این خواننده محلی اخبار مختلفی در خصوص اتهام مطروحه علیه وی از جمله فساد فی الارض و به دلیل مدیریت یک کانال دگرباشان جنسی توسط رسانه های نزدیک به نهادهای امنیتی منتشر شد.

بنا بر اعلام این رسانه ها اتهامات مطرح شده علیه آقای لرستانی از بابت تخلفات جنسی جنسیتی بوده و شفاف سازی در خصوص بزه انتسابی او صورت نگرفته است.

با توجه به اینکه پیشتر خبرگزاری رکنا اتهام انتسابی وی را فساد فی الارض اعلام کرده بود، نگرانی هایی از صدور حکم اعدام علیه وی وجود داشت.

در ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی در رابطه با افساد فی الارض و مجازات آن آمده است: «هرکس به‌طور گسترده، مرتکب جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد، جرائم علیه امنیت داخلی یا خارجی کشور، نشر اکاذیب، اخلال در نظام اقتصادی کشور، احراق و تخریب، پخش مواد سمی و میکروبی و خطرناک یا دایر کردن مراکز فساد و فحشا یا معاونت در آنها گردد به گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور، ناامنی یا ورود خسارت عمده به تمامیت جسمانی افراد یا اموال عمومی و خصوصی، یا سبب اشاعه فساد یا فحشا در حد وسیع گردد مفسد فی‌الارض محسوب و به اعدام محکوم می‌گردد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024