چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - Wednesday 17 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 12.05.2021, 0:07

آمریکا ۷ نفر از تامین کنندگان مالی حزب‌الله لبنان را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در بیانیه‌‌ای اعلام کرد هفت شخص حقیقی مرتبط با حزب‌الله لبنان و فعالیت‌های موسسه مالی این گروه موسوم به «القرض الحسن» در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند.

به گزارش صدای آمریکا، وزارت خزانه‌داری در این بیانیه که روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت منتشر شد گفت، موسسه القرض الحسن سال ۲۰۰۷ در فهرست تحریم‌های دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری (اوفک) قرار گرفته بود و نهادی است که حزب‌الله از آن برای تامین فعالیت‌های تروریستی، استفاده می‌کند.

آندریا گاکی، رئیس اوفک، گفت که حزب‌الله، از بالاترین سطوح تشکیلات مالی آن گرفته تا فعالیت در سطح افراد، به سوءاستفاده از نظام مالی لبنان و خشک کردن منابع مالی آن کشور، که از پیش هم در شرایط بدی قرار داشته است، ادامه می‌دهد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، نیز با صدور بیانیه‌ای گفت، تهدید حزب‌الله علیه ایالات متحده، متحدان، و منافع ما در خاورمیانه و سرتاسر جهان، ندایی به کشورهای سرتاسر جهان است تا اقدامات لازم را برای محدود کردن فعالیت‌های حزب الله و مختل کردن شبکه تدارکاتی آن انجام دهند.

وزیر خارجه آمریکا افزود: «این تحریم‌ها اقدامات اخیر ایالات متحده علیه تامین کنندگان مالی حزب‌الله را، که از حزب‌الله حمایت کرده و یا به آن خدمات داده‌اند، تقویت می‌کند. ایالات متحده به انجام اقدامات برای مختل کردن فعالیت‌های حزب‌الله ادامه می‌دهد.»




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024