پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 09.05.2021, 13:53

افشار: بخش عمده واردات و صادرات در اختیار آقازاده‌هاست

یک داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: متاسفانه بخش عمده واردات و صادرات در اختیار آقازاده ها و افراد وابسته سیاسی قرار دارد و این مشکل اقتصاد و تولید کشورمان را حل نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا علیرضا افشار لظهار داشت: قاچاق کالا یکی از چالش‌های عمده اقتصاد کشور از گذشته تاکنون بوده و متاسفانه با دادن نشانی غلط برای جلوگیری از تبادل کالای قاچاق در موارد کوچک مانند کوله بران، کشورمان را از کانال اصلی قاچاق کالا که به صورت بسیار گسترده تر حتی از مراجع رسمی و گمرکات ترخیص می شوند، غافل کرده اند. هم اکنون در قالب کالاهای مجوزدار، جنس قاچاق وارد کشور شده و در نهایت تاثیر سویی در بازار کشور می‌گذارد و این خود مانع از حمایت از تولیدات داخلی شده است.

وی با بیان این که «خوشبختانه با دخالت قوه قضائیه، جلوی بخشی از قاچاق کالا گرفته شده اما مسئله رانت خواری در قاچاق کالا نقش عمده‌ای دارد»  تاکید کرد: متاسفانه بخش عمده واردات و صادرات در اختیار آقازاده ها و افراد وابسته سیاسی قرار دارد و این مشکل اقتصاد و تولید کشورمان را حل نخواهد کرد و باید تحولی در برنامه واردات و صادرات در هر دو بخش صورت گیرد تا بتوان منافع ملی را در این حوزه تضمین و تامین کنیم.

افشار گفت: برای مدیریت صحیح این بخش و بهبود اوضاع به نفع مردم باید در وهلۀ نخست اولویت های اصلی در دو بخش واردات و صادرات تعیین شود، صادرات تقویت شود و واردات محدود در کالاها و خدماتی گردد که مشابه داخلی ندارند. سپس باید مبادی ورودی اصلی کالاها و در وهله دوم مرزها را مطابق قانون محکمتر کرده و آنچه در حوزه تامین امنیت نقاط مرزی و رفت و آمد و تبادل کالا صورت گرفته، با تقویت مرزی امکان پذیر بوده و می توان انجام داد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024