جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 08.05.2021, 14:08

ایران اتهام دادن سلاح به جدایی‌طلبان مراکش را تکذیب کرد

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران، اتهام حمایت از یک گروه از «جدایی‌طلبان» مراکش را «واهی و بی‌اساس» خواند.

به گفته او، دولت مراکش این اتهام را در «راستای کمک به طرح‌های آمریکا» و اسرائیل در منطقه مطرح کرده است.

به گزارش رادیو فردا، سخنان خطیب‌زاده واکنشی است به اظهارت ناصر بوریطه، وزیر امور خارجه مراكش که گفته است ایران از طریق حزب‌الله لبنان در این کشور نفوذ کرده و به جبهه جدایی‌طلب «پولیساریو» اسلحه می‌دهد.

آقای بوریطه که روز جمعه در یک گفت‌وگوی آنلاین در نشست «کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل» موسوم به «آيپک» سخن می‌گفت،‌ از ایران به عنوان «تهدید مشترک» کشورهای عربی و اسرائيل نام برده و خواستار «جدیت و همکاری» برای مقابله با آن شد.

​مراکش اردیبهشت سال ۹۷ اعلام کرد که بار دیگر روابطش را با ایران به خاطر حمایت تهران و حزب‌الله لبنان از «جبهه پولیساریو» قطع خواهد کرد.

جبهه پولیساریو، سازمانی سیاسی- نظامی در صحرای غربی است که با تشکیل جمهوری دموکراتیک عربی صحرا، مدعی حکومت بر صحرای غربی است.

در طول یک سال گذشته با شروع روند عادی‌سازی روابط بین اسرائيل و کشورهای عربی مانند امارات، مصر، اردن، بحرین و سودان، مراکش نیز مناسبات پیشین قطع شده خود با اسرائیل را در سطح سفیر تجدید کرد.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز گذشته عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با اسرائیل را «تلاش مذبوحانه» خواند و از علمای اسلامی خواست این موضوع را «حرام شرعی» اعلام کنند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024