جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 06.05.2021, 0:21

کشته شدن سه شهروند بر اثر تیراندازی نیروهای نظامی

تیراندازی مستقیم نیروهای مواد مخدر منجر به کشته شدن سه شهروند بلوچ شد.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، عصر روز ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، مأموران لباس شخصی مواد مخدر در کیلومتر ۳۰ جاده خاش محدوده پیگل، با شلیک مستقیم سه شهروند بلوچ را هدف قرار دادند. بر اثر این تیراندازی هر سه شهروند جان باختند.

هویت این سه شهروند “حمید گمشادزهی” ۴۵ ساله، “نظیر گمشادزهی” ۲۰ ساله و “عثمان گمشادزهی” ۲۰ ساله عنوان شده است.

بر اساس گزارش‌های دریافتی، مأموران مواد مخدر بدون دستور ایست به سمت این افراد که با خودروی وانت بوده‌اند شلیک کرده‌اند.

این سه شهروند که مظنون به حمل مواد مخدر بوده‌اند بدون داشتن سلاح و بدون ایجاد درگیری، توسط نیروهای مواد مخدر کشته شده‌اند.

لازم به ذکر است طبق ماده ۶ قانون بکارگیری سلاح توسط مأمورین نیروهای مسلح در موارد ضروری مصوب ۷۳/۱۰/۱۸، مأموران مذکور در صورتی می‌توانند به وسائل نقلیه تیراندازی کنند که با صدای رسا و بلند به راننده وسیله نقلیه ایست داده و راننده به اخطار ایست توجهی نکرده باشد.

همچنین بر اساس ماده ۷ این قانون، مأموران نیروهای مسلح هنگام به کارگیری سلاح، حتی‌الامکان پا را هدف قرار دهند و مراقب باشند که اقدام آنان منجر به فوت نشود و به اشخاص ثالث که دخیل در ماجرا نیستند آسیب نرسد.

بر اساس گزارش سالانه ۲۰۲۰ کمپین فعالین بلوچ، تعداد ۴۶ سوختبر و کالابر که با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به سال قبل روبه‌رو بوده است بر اثر تیر اندازی مستقیم و یا واژگونی خودرو در هنگام تعقیب و گریز، آتش گرفتن خودرو بر اثر نشانه گرفتن گالن های سوخت و یا عدم ارائه خدمات اورژانسی به زخمی ها، توسط نیروهای انتظامی جان خود را از دست داده‌اند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024