جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 05.05.2021, 21:22

پلیس فرانسه کودکان پناهجوی بدون سرپرست را مسترد می‌کند

سازمان دیده‌بان حقوق بشر طی گزارشی اعلام کرد که پلیس فرانسه با نقض قوانین این کشور و حقوق بین‌المللی به استرداد کودکان پناهجوی بدون سرپرست به ایتالیا ادامه دهد.

براساس این گزارش، پلیس فرانسه در اسناد رسمی تاریخ تولد این کودکان را از آنچه خودشان ابراز می‌کنند، متفاوت می‌نویسند تا بتوانند بهانه‌ای برای استرداد آنها به ایتالیا ایجاد کنند. همچنین خانواده‌هایی دارای کودکان خردسال نیز بدون قرائت حقوقشان از جمله حق درخواست پناهندگی توسط پلیس مسترد می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، این سازمان در گفت‌وگو با ۶ کودک بدون سرپرست زیر ۱۸ سال که در نوامبر ۲۰۲۰ توسط پلیس فرانسه به ایتالیا بازگردانده شده‌اند، به این اطلاعات دست یافته که کودکان مذکور اسناد رسمی مربوط به تاریخ تولدشان را به پلیس ارائه کردند اما نیروهای امنیتی در مدارک خود سنین کودکان را متفاوت ثبت کرده و آنها را در سن کامل جلوه داده‌اند.

مسئولان این سازمان همچنین با ۲۷ فرد بزرگسال که از فرانسه به‌سرعت مسترد شده‌اند، دیدار کردند. به گفته این افراد نیز مقامات فرانسه به هیچ یک از کودکان و بزرگسالان پناهجو هنگام ملاقت نگفته‌اند که حق درخواست پناهندگی در این کشور دارند.

این سازمان با استناد به اطلاعات دریافتی از نهادهای بشردوستانه، داوطلبان و وکلای فعال در منطقه (مرز فرانسه با ایتالیا) تاکید کرد که طی بازه زمانی از نوامبر ۲۰۲۰ تا اوایل ماه جاری ماهانه حداقل ۳۰ کودک پناهجوی بدون سرپرست توسط پلیس فرانسه به همین شکل مسترد شده‌اند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024