جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 19.04.2021, 18:38

گزینه سبزهای آلمان برای جانشینی آنگلا مرکل

بی بی سی: حزب سبز آلمان آنالنا بائربوک را به عنوان گزینه خود برای صدراعظمی در انتخابات پیش رو در ماه سپتامبر امسال معرفی کرد. این اولین بار در عمر چهل ساله این حزب است که گزینه ای برای صدراعظمی معرفی کرده است.

نقش محوری حزب سبزها در انتخابات سپتامبر هم به همان اندازه می‌تواند یک رویداد تاریخی محسوب شود.

حزب سبز آلمان امروز، دوشنبه ۱۹ آوریل اعلام کرد که آنالنا بائربوک، ۴۰ ساله، نامزد این حزب برای گرفتن قدرت از آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در انتخابات سپتامبر خواهد بود. خانم بائربوک، احتمالا تنها نامزد زن در این رقابت خواهد بود.

حزب سبزها که زمانی به یک گروه “هیپی‌های صندل‌پوش ریشو” شهرت داشتند، حالا بیش از هر زمان دیگری شانس ورود به حکومت بعدی آلمان را دارند.

در حالیکه اختلاف و جدال دو حزب سوسیال مسیحی و دمکرات مسیحی آلمان بر سر معرفی نامزد به کاهش محبوبیت آنها انجامیده، حزب سبز ممکن است که بتواند بزرگترین حزب در ائتلاف جدید باشد و در اینصورت خانم بائربوک صدراعظم بعدی آلمان خواهد شد.

همین حالا هم بسیاری او را با رهبران زن جوان در کشورهای نیوزیلند و فنلاند مقایسه می‌کنند.

خانم بائربوک، در سال ۱۹۸۰ متولد شده است. دقیقا همان سالی که حزب سبز تاسیس شد. پدر و مادرش او را با خود به تجمعات مخالف استفاده از انرژی هسته‌ای می‌بردند.

خانم بائربوک فارغ التحصیل رشته علوم سیاسی دانشگاه هامبورگ و رشته علوم سیاسی و حقوق عمومی دانشگاه اقتصاد لندن (ال اس ای) است.

از سه سال پیش خانم بائربوک به طور مشترک با روبرت هابک رهبری حزب سبز آلمان را برعهده دارند.

بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها، حزب سبز ۲۲ درصد آرا را در اختیار دارد یعنی بعد از دو حزب محافظه کار حاکم دمکرات مسیحی و سوسیال مسیحی در جایگاه دومین حزب قرار دارد.

آنگلا مرکل، صدراعظم کنونی آلمان پیشتر اعلام کرده بود که در سال ۲۰۲۱ هم‌زمان با پایان دوره فعلی صدراعظمی خود از دنیای سیاست کناره‌گیری می‌کند. صدراعظم آلمان به طور معمول با رای‌گیری در انتخابات فدرال مشخص می‌شود که دور بعدی آن قرار است در سپتامبر امسال برگزار شود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024