جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 19.04.2021, 0:26

بررسی احتمال رویارویی با ایران در کابینه امنیتی اسرائیل

روند تحولات مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای ایران در وین، کابینه امنیتی اسرائیل که متشکل از وزرای مهم دولت است، را بر آن داشت تشکیل جلسه داده و احتمال رویارویی با ایران پس از حادثه انفجار نطنز را بررسی کند.

به گزارش «العربیه»، کابینه امور امنیتی اسرائیل با توجه به مذاکرات وین در مورد توافق هسته‌ای و رویارویی امنیتی میان تل آویو و تهران، در حال بررسی موضوع ایران است و این اولین بار است که کابینه امنیتی اسرائیل در حدود دو ماه گذشته، تشکیل جلسه می‌دهد. اجرای عملیات مخفی یا حمله به مواضع ایران در سوریه، نیازی به تأیید کابینه امنیتی ندارد.

در اوج تهدیدهای ایران در خصوص گسترش فعالیت‌های هسته ای خود، سایت «نطنز»، مهمترین تاسیسات غنی سازی اورانیوم و تولید سانتریفیوژ ایران، برای دومین بار در طول یک سال، هدف حمله شدید قرار گرفت و برخی از مقامات ایرانی اذعان کردند که در اثر این انفجار، هزاران سانتریفیوژ از میان رفت.

وزارت اطلاعات ایران روز شنبه، هویت و تصویر شخصی به نام رضا کریمی را به عنوان عامل انفجار نطنز منتشر کرد. مرداد ۱۳۹۹ هم فردی به نام ارشاد کریمی به خرابکاری در نطنز متهم شده بود. این شباهت عجیب اسمی سوژه کاربران ایرانی شده ‌است..

اما پلیس اینترپل در واکنش به خبر تحت تعقیب بودن «عامل خرابکاری» در نطنز توسط این نهاد که از «صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران» به نقل از منابع اطلاعاتی اعلام شده بود، گفت «نمی‌تواند تایید کند که رضا کریمی در لیست قرمز فراری‌های تحت تعقیب این نهاد قرار دارد.»

«صدا و سیما» با تاکید بر این که نامبرده قبل از بمب گذاری روز یكشنبه گذشته، از ایران فرار كرد، اسرائیل را مسئول این عملیات دانست و تاکید کرد «اقدامات لازم و قانونی برای دستگیری و بازگشت وی به کشور در حال اجرا است.»

ایران دوشنبه گذشته، با متهم کردن اسرائیل به انفجار سایت روی داده در سایت نطنز، تل آویو را تهدید به «انتقام» و افزایش فعالیت‌های خود کرد آنهم در حالی که تلاش‌های دیپلماتیک نیز برای احیای برجام با شتاب زیاد در جریان است.

از سوی دیگر، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران سه شنبه گذشته گفت که اسرائیلی‌ها «شرط بندی بسیار بدی» کرده‌اند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024