جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 19.04.2021, 0:11

دومین برد پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا

بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بامداد امروز با برگزاری یک دیدار دیگر ادامه پیدا کرد که طی آن استقلال ایران و الشرطه عراق به مصاف هم رفتند. این رقابت‌ها شنبه شب در حالی پیگیری شد که در گروه E الوحده امارات و گوا هند به تساوی بدون گل رسیدند.

در ادامه هم پرسپولیس ایران در دومین بازی اش برابر الریان قطر قرار گرفت و به پیروزی ۳-۱ دست یافت تا با ۶ امتیاز جایگاه خود را در صدر جدول این گروه مستحکم کند. یکی از نکات ویژه این دیدار حضور شجاع خلیل‌زاده مدافع سابق پرسپولیس در ترکیب الریان بود. بازیکنی که در ابتدای بازی با پرسپولیسی‌ها عکس یادگاری گرفت و در حلقه بازیکنان الریان هم برای آنها صحبت کرد تا توجه همه به سمت او جلب شود.

یحیی گل‌محمدی در این بازی یک تغییر نسبت به بازی با الوحده امارات در ترکیب تیمش داشت و کمال کامیابی نیا را به جای میلاد سرلک در پست هافبک دفاعی بازی داد. پرسپولیسی‌ها بازی را هجومی آغاز کردند و در دقیقه ۲ ضربه شهریار مغانلو به تیر دروازه خورد. توپ و میدان در اختیار شاگردان یحیی بود اما الریان دقیقه ۱۹ روی یک ضربه ایستگاهی و ضربه سر عبدالعزیز حاتم به‌گل رسید.

در ادامه مغانلو فرصت‌های خوبی را از دست داد تا آه از نهاد پرسپولیسی‌ها بلند شود و ضربه سر خوب سیدجلال را هم دروازه بان الریان مهار کرد تا نیمه اول با پیروزی الریان به پایان برسد. اما نیمه دوم را پرسپولیس هجومی‌تر آغاز کرد و دقیقه ۴۷ روی کرنر ارسالی مهدی ترابی و ضربه سر کامیابی نیا به گل تساوی رسید(سومین گل آسیایی کامیابی نیا در پرسپولیس). با افزایش حملات سرخ‌ها، دقیقه ۴۹ و روی سانتر سیامک نعمتی از سمت راست مغانلو گل دوم را زد تا طلسم گل نزدن‌هایش در پرسپولیس شکسته شود.

پرسپولیسی‌ها که حسابی روحیه گرفته بودند به حملات خود ادامه دادند و در این شرایط مغانلو توانست دقیقه ۵۷ دبل کند و روی پاس امید عالیشاه تیمش را به گل سوم برساند. پس از آن یحیی دست به تغییراتی زد و عیسی آل کثیر را به میدان فرستاد اما این بازیکن و نوراللهی هم فرصت‌های خوبی را از دست دادند. در این نیمه الریان کاری از پیش نبرد و با اینکه لوران بلان تعویض‌هایی انجام داد اما در واقع نیمه مربیان را به یحیی واگذار کرد تا پرسپولیس به بردی ارزشمند دست پیدا کند. کامیابی نیا هم از سوی AFC به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

اولین بازگشت قرمزها با برد و چاشنی انتقام
نکته جالبی که در خصوص بازی‌های پرسپولیس در این فصل وجود دارد این است که این تیم هر گاه گل اول بازی را دریافت کرده بود، به نتیجه مساوی می‌رسید. اتفاقی که پیش از این در بازی با نساجی، استقلال و شهرخودرو در لیگ برتر افتاده بود اما این بار قرمزها نه تنها گل مساوی را زدند بلکه توانستند کامبک کنند و به یک برد شیرین دست یابند. پرسپولیس همچنین با این نتیجه به دومین برد خود مقابل الریان دست یافت. این دو تیم ۲۲ آبان ۱۳۷۵ و در مرحله گروهی جام باشگاه‌های آسیا ۱۹۹۶ به مصاف هم رفتند که پرسپولیس در آن به برتری ۲-۱ دست یافت. هر ۲ گل قرمزها در آن بازی را خداداد عزیزی یار کمکی این تیم در آن دوره به ثمر رساند. این دو تیم در فصل ۲۰۱۷ لیگ قهرمانان آسیا و در ۲۴ اسفند ۹۵ برابر هم قرار گرفتند که الریان آن دیدار را ۳-۱ برد و بازی برگشت هم بدون گل مساوی شد اما حالا پرسپولیس توانست با برد ۳-۱ انتقام شکست قبلی برابر این تیم را بگیرد.

پیروزی فولاد با گلزنی دوباره شیمبا
در دیگر دیدارهای لیگ قهرمانان و در گروه D فولاد ایران به مصاف الوحدات اردن رفت و به پیروزی ۱-۰ دست پیدا کرد تا شاگردان جواد نکونام پس از تساوی ۱-۱ با السد قطر، اولین بردشان در این گروه را تجربه کنند. دقیقه ۴۴ این بازی، پاس کاتبک مهران موسوی به دست مدافع الوحدات خورد و فولاد صاحب یک ضربه پنالتی شد که این فرصت توسط شیمبا تبدیل به گل شد تا فولاد یک بر صفر پیش بیفتد. لوسیانو پریرا که در بازی پلی آف مقابل العین امارات دبل کرده بود و مقابل السد هم گلزنی کرد، در این دیدار هم گل زد تا در ۳ دیدار آسیایی پیاپی فولاد ۴ گل زده باشد و در ۳۷ سالگی بدرخشد.

کاپیتان برزیلی فولاد که به‌عنوان بهترین بازیکن زمین معرفی شد، تاکنون ۱۱ گل در ادوار لیگ قهرمانان آسیا به‌ثمر رسانده است. در دیگر دیدار این گروه السد و النصر عربستان به مصاف هم رفتند که این مسابقه با برتری غیرمنتظره و ۳ -۱ النصر به پایان رسید تا شکستی سخت نصیب شاگردان ژاوی شود. در این گروه، النصر با ۴ امتیاز صدرنشین است و فولاد هم با ۴ امتیاز و تفاضل گل کمتر در رده دوم قرار دارد و الوحدات و السد هم با یک امتیاز در رده‌های سوم و چهارم قرار دارند.

دومین تساوی تراکتور
در بازی‌های گروه B هم تراکتور ایران و شارجه امارات به تساوی بدون گل رضایت دادند تا شاگردان رسول خطیبی پس از تساوی ۳-۳ برابر پاختاکور ازبکستان، در دومین بازی‌شان هم مساوی کنند. در دیگر دیدار این گروه نیروی هوایی عراق و پاختاکور هم صفر – صفر شدند. در این گروه شارجه با ۴ امتیاز در صدر است و پاختاکور و تراکتور با ۲ امتیاز دوم و سوم هستند و نیروی هوایی با یک امتیاز چهارم است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024