جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 16.04.2021, 22:04

ستاره‌های موسیقی آمریکا برای کشورهای فقیر واکسن می‌خرند

سازمان غیرانتفاعی «گلوبال سیتیزن» قصد دارد که با همکاری تعدادی از ستاره‌های بزرگ موسیقی جهان، کنسرت بزرگی را در آمریکا برگزار کند.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، این برنامه «وکس لایو: کنسرتی برای همبستگی جهان» نام دارد و همه عواید حاصل از آن‌ صرف خریداری واکسن کرونا برای کادر درمانی کشورهای فقیر که در صف مقدم مبارزه با این ویروس مرگبار قرار دارند، خواهد شد.

این کنسرت با هدف جمع‌آوری مبلغ ۲۲ میلیارد دلار برای واکسیناسیون جهانی برگزار می‌شود، و سازمان گلوبال سیتیزن، علاوه بر کمک‌های نقدی تماشاگران، از هدایای شرکت‌های تجاری و ثروتمندان نیکوکار استفاده خواهد گرفت.

مجری این برنامه سلنا گومز، خواننده جوان آمریکایی، است. او همچنین از طراحان اصلی این خیریه محسوب می‌شود.

او در این رابطه می‌گوید: «این یک لحظه تاریخی برای تشویق مردم در سراسر جهان است تا هنگامی که واکسن کرونا برای‌شان فراهم شد واکسن بزنند، از رهبران جهان بخواهند که دزهای واکسن را به صورت عادلانه تقسیم کنند، و مردم را برای شبی سرشار از موسیقی - به گونه‌ای که در یک‌ سال گذشته امکان‌پذیر نبوده است - گرد هم آوریم.»

این کنسرت در ورزشگاه «سوفای» لس آنجلس ضبط می‌‌شود، و در تاریخ هشتم ماه مه از شبکه‌های تلویزیونی «ای‌بی‌سی»، «سی‌بی‌اس»، «فاکس»، ایستگاه رادیویی «آی‌هارت»، و شبکه اجتماعی یوتیوب پخش خواهد شد.

تا این لحظه شرکت جنیفر لوپز، گروه راک فوفایترز، ادی ودر، و جی بالوین در کنسرت قطعی شده است، و احتمالا در روزهای آینده هنرمندان بیشتری به این مجموعه اضافه خواهند شد.

سازمان گلوبال سیتی‌زن امیدوار است که پس از تأمین واکسن برای حدود ۲۷ میلیون عضو کادر درمانی کشورهای فقیر، اقداماتی را برای توزیع واکسن برای شهروندان این کشورها انجام دهد.

به رغم توزیع انواع گوناگون واکسن کرونا در بسیاری از نقاط جهان، هنوز شصت کشور هستند که هیچ واکسنی دریافت نکردند و با چالش‌های زیادی مواجه شده‌اند.

علاوه بر سازمان‌های غیرانتفاعی، آمریکا یکی از کشورهایی است که حضور فعالی در این عرصه دارد، و دولت پرزیدنت بایدن در حال برسی‌ طرح‌های متنوعی برای اهدای واکسن به کشورهای فقیر و ریشه کنی بیماری کووید-۱۹ است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024