جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 12.04.2021, 9:21

ایرج حریرچی: ۲۵ درصد کل مرگ‌های کشور ناشی کروناست

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران طی نشستی مجازی درباره آمار مرگ و میر ناشی از شیوع کرونا در این کشور گفت: با مرگ روزانه ۲۵۰ نفر بر اثر کرونا، حدود ۲۵ درصد کل مرگ‌های کشور ناشی از این ویروس است، در اقناع لایه‌هایی از جامعه برای رعایت اصول بهداشتی موفق نبوده‌ایم.

حریرچی که در نشست پویش اطلاع رسانی مقابله با کرونا با سازمانهای اقتصادی فعال در حوزه اطلاع رسانی کرونا سخنرانی می‌کرد، اظهار داشت: اکنون نگران موج چهارم کرونا هستیم. پیش بینی این است که وضعیت بدتر می‌شود، فوتی بالای ۲۰۰ نفر ناشی از کرونا را اکنون داریم. در حالت عادی حدود هزار نفر روزانه در کشور فوتی داریم، در واقع ۲۵۰ فوتی کرونا یعنی ۲۵ درصد کل فوتی‌های کشور و این رقم کمی نیست.

وی تصریح کرد: اینکه وزیر بهداشت می گوید تعداد کشته‌ها بیشتر می‌شود حتی ممکن است از پاییز که بالای ۴۰۰ فوتی رسیدیم هم بدتر شود همه این افراد خواهر برادر، پدر، مادر و همسر یک نفر هستند، وقتی جان کسی از بین می رود همه ما مورد سوال قرار می گیریم، نیاز هست مردم را متقاعد کنیم که همکاری کنند. در لایه‌هایی از مردم موفق بودیم اما در لایه‌هایی از مردم یا به علت نیازهای اقتصادی یا مشکل انتقال مفهوم و مشکل ایجاد باور نتوانستیم مردم را قانع کنیم.

حریرچی افزود: در شرایطی که اسفند و ۶ ماه دوم سال ۹۹، تعطیلی فعالیت حضوری دانش آموزان، معلمان، دانشجویان، استادان، منع تردد شبانه، شهرهای قرمز، محدودیت های سفر و تعطیلی‌های برخی ادارات را داشتیم اما کاهش تردد مردم حدود چهار درصد نسبت به قبل از کرونا بود در واقع اتفاق خاصی نیفتاده است مردم به کوه و جنگل و خانه‌های هم رفته‌اند. در واقع اگر ۳۵ درصد مردم خوب عمل می‌کنند یک تعدادی بدتر از قبل رفتار می‌کنند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024