جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 11.04.2021, 12:34

نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات حسن میرکاظمی

نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات حسن میرکاظمی، معروف به حسن رعیت برگزار شد. او که از چهره‌های شناخته شده در سرکوب اعتراضات مردمی است، به فساد مالی و جعل اسناد متهم است.

خبرگزاری ایسنا به نقل از نماینده دادستان اتهام‌های حسن میر کاظمی را «مشارکت در اخلال عمده در نظام پولی و ارزی کشور از طریق اخذ مبالغ کلان ارزی و ریالی با تقلب از بانک‌ها، معادل ۴۰۰ میلیون دلار و بیش از ۵ هزار میلیارد ریال منجر به اخلال در نظام اقتصادی کشور با وصف سردستگی، مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای از بانک‌ها، مشارکت در جلب و استفاده از اسناد مجعول، مشارکت در پولشویی، مشارکت در پرداخت رشوه به علی دارابی‌نیا مدیرعامل و رییس هیات مدیره وقت چند بانک، اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی با سوءاستفاده از روابط خصوصی، و  قطع و خشکاندن ۲۰۶ اصله درخت» اعلام کرد.

میرکاظمی که تصاویر متعددی از او همراه با بابک زنجانی، متهمی که به دلیل فساد مالی از سال ۱۳۹۴ در زندان نگهداری می‌شود، در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، روابط نزدیکی با بسیاری از مداحان و مقام‌های نظامی و قضایی جمهوری اسلامی داشت.

قوه قضاییه جمهوری اسلامی مرداد ۱۳۹۸ پس از انتشار تصاویری از باغ شخصی حسن میرکاظمی که در آن چند قلاده ببر نگهداری می‌شود، او را بازداشت کرد. از او به عنوان مالک یا سهامدار شرکت‌های دنیای فلز، پارسیان فلز البرز، ذوب و فولاد ازنا و لوح فشرده پارس نام برده می‌شود.

علیرضا زاکانی نماینده پیشین تهران در مجلس شورای اسلامی دو سال قبل در نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه از ارتباط ویژه میرکاظمی با اکبر طبری معاون پیشین قوه قضاییه که به جرم فساد مالی و دریافت رشوه به زندان محکوم شده است، پرده برداشته بود. سعید مرتضوی دادستان اسبق تهران هم گفته بود که به واسطه حسن میرکاظمی با بابک زنجانی آشنا شده است.

محاکمه میرکاظمی بخش دیگری از نمایش مبارزه با فساد گسترده در جمهوری اسلامی است که پس از قرار گرفتن ابراهیم رئیسی در راس قوه قضاییه در دستور کار قرار گرفته است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024