جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 10.04.2021, 22:56

افشین سهراب زاده، پناهجوی ایرانی در ترکیه در آستانه دیپورت

افشین سهراب زاده، پناهجوی ایرانی در ترکیه در آستانه دیپورت به ایران گرفته است. خانواده و نزدیکان او می‌گویند در صورت دیپورت این پناهجو به ایران، او ممکن است با خطر شکنجه، حبس طولانی مدت یا اعدام مواجه شود.

سهراب‌زاده از روز ۱۶ فروردین‌ماه جاری، پس از مراجعه به اداره مهاجرت شهر اسکی‌شهیر در ترکیه توسط پلیس این کشور بازداشت و به کمپ ویژه دیپورت در شهر کایسری منتقل شد. فرشته تاجمیری، همسر این پناهجوی زندانی در روزهای گذشته به زمانه گفته که مأموران پلیس در هنگام بازداشت و در روزهای بعد از آن درباره دلیل یا دلایل بازداشت همسرش هیچ توضیحی ارائه نداده‌اند.

او گفته است: «پس از بازداشت همسرم توسط پلیس، کارکنان کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در آنکارا در یک تماس تلفنی اعلام کرده‌اند بازداشت افشین سهراب‌زاده به آنها ارتباطی ندارد و در این مسأله ورود نخواهند کرد.»

در یک فایل صوتی که به‌تازگی از سوی افشین سهراب زاده از درون کمپ کایسری منتشر شده، او اعلام کرده اگر دیپورت شود، «اعدام» خواهد شد.

در سال‌های گذشته شماری از شهروندان ایرانی‌ به‌ دلیل داشتن باورهای مذهبی متفاوت از دیدگاه حکومت جمهوری اسلامی یا به‌ دلیل فعالیت‌های مدنی و سیاسی، تحت پیگرد قرار گرفته و به ترکیه گریخته‌اند اما ترکیه با نادیده گرفتن حقوق پناهجویی، در بسیاری موارد این پناهجویان را اخراج کرده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024