جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 09.04.2021, 7:49

نفت‌کش توقیف شده کره جنوبی، ایران را ترک کرد

رسانه‌های کره جنوبی اعلام کردند که کشتی توقیف شده این کشور در خلیج فارس، صبح امروز ایران را ترک کرده است.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی با انتشار عکسی از کشتی کره‌ای توقیف شده در خلیج فارس، به نقل وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که این کشتی به همراه ناخدا و خدمه‌اش ساعت ۶ صبح امروز به وقت تهران، ایران را ترک کرده است.

نزدیک به سه ماه توسط ایران توقیف شده بود و ایران ادعا می‌کرد که دلیل توقیف آن ایجاد آلودگی زیست محیطی در خلیج فارس بوده است.

در ماه فوریه، مقامات ایرانی موافقت کردند که تمام دریانوردان این نفتکش را آزاد کنند به جز کاپیتان که برای مدیریت کشتی مورد نیاز بود.

توضیحات سخنگوی وزارت امور خارجه

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد: در پی تکمیل تحقیقات در مورد تخلف کشتی کره‌ای و بنا به درخواست مالک و دولت کره برای آزادی کشتی، دستور آزادی کشتی از سوی دادستان محترم صادر شد.

سعید خطیب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران مدعی شد: عدم سوء سابقه ناخدا و کشتی در زمینه تخلف در منطقه، زمینه نگاه مثبت دادستان محترم را فراهم کرد.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی صبح امروز با انتشار عکسی از کشتی کره‌ای توقیف شده در خلیج فارس، به نقل وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که این کشتی به همراه ناخدا و خدمه‌اش ساعت ۶ صبح به وقت تهران، ایران را ترک کرده است.

گفته می‌شود آزادی کشتی در پی گفت‌وگوها بر سر هفت ‌میلیارد دلار دارایی توقیف‌شده ایران در کره‌ جنوبی صورت گرفته و کره قول داده که برای آزادی دارایی‌های ایران تلاش کند.

یک مقام رسمی کره جنوبی روز جمعه با اعلام خبر سلامتی خدمه کشتی، به خبرگزاری رسمی این کشور گفت ایران و کره توافق کرده‌اند که کشتی آزاد شود و سئول نیز تعهد کرده است که به حل شدن مسئله پول های بلوکه شده ایران کمک کند.

آزادی این نفتکش تنها ساعاتی پیش از آغاز جلسه دوم از دور جدید گفتگوهای ایران و قدرت های جهانی بر سر برنامه هسته ای تهران صورت گرفته است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024