جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 08.04.2021, 11:41

استقبال علیرضابیگی از شکایت وزارت کشور

نماینده تبریز در مجلس  با استقبال از شکایت وزارت کشور علیه اظهارات وی تاکید کرد: امید است به بهانه محاکمه بیگی این امکان فراهم شود تا مردم در جریان واقعیت های تلخ حوادث آبان ۹۸ قرار گیرند.

به گزارش ایسنا، احمد علیرضابیگی در صفحه شخصی خود در توییتر، با استقبال از شکایت وزارت کشور گفت که سابق بر این زنگنه، نوبخت، آخوندی و پوری‌حسینی نیز از وی شکایت کرده بودند.

وی ابراز امیدواری کرد که با این شکایت و به بهانه محاکمه وی این امکان فراهم شود تا مردم در جریان آنچه واقعیت های تلخ حوادث آبان ۹۸ خواند قرار گیرند.

احمد علیرضابیگی روز  گذشته در تذکری شفاهی خواستار استیضاح وزیر کشور شد و گفت: «دبیر شورای عالی امنیت ملی هم اخیرا اعلام کرده که خسارت‌هایی که در حوادث آبان ۹۸ به کشور وارد شد قابل پیشگیری بود و می‌توانست اتفاق نیفتد و تقصیر وزیر کشور در این مورد محرز است».

این نماینده که از استانداران دولت احمدی‌نژاد بوده با اشاره به برگزاری انتخابات توسط رحمانی‌فضلی گفته «دست وزیر کشور آلوده به خون مردم است و او صلاحیت این مسئولیت خطیر را ندارد».

نماینده مردم تبریز  هم‌چنین تاکید کرد: «بنده همچنان بر ضرورت استیضاح وزیر کشور پافشاری می‌کنم و اجرای ماده (۲۲۱) آیین‌نامه داخلی مجلس را خواستارم ضمن اینکه در دوره دهم مجلس نیز جزو متقاضیان استیضاح وی بودم. از ابتدای شکل گیری مجلس یازدهم نیز بار دیگر درخواست استیضاح وزیر کشور را با رعایت تشریفات مربوطه به هیأت رئیسه تقدیم کردیم اما متأسفانه این موضوع در فراموش خانه هیأت رئیسه خاک می‌خورد.»

محمدجواد کولیوند، معاون پارلمانی وزارت کشور ایران، احمد علیرضا بیگی را به “کینه و عناد” با وزیر کشور متهم کرده و خواهان برخورد قضایی با او شده است.

آقای کولیوند گفت: “خود آقای بیگی متوجه این واقعیت است که در جریان حوادث آبان ماه چه جریاناتی اراذل و اوباش را ساماندهی و در اعتراضات مردمی وارد کردند.”

بنابر ادعای کولیوند “در مسیر مقابله با جریان اراذل و اوباش، متاسفانه تعدادی از هموطنانمان و همچنین عزیزانمان در نیروهای انتظامی و امنیتی، بسیج و مدافعین امنیت هم مجروح شئمئ یا به شهادت رسیدند.”

این مقام وزارت کشور توضیح نداده چه کسی یا چه گروهی، و کدام اراذل و اوباش را به اعتراض‌های آبان ۹۸ وارد کردند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024