جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 07.03.2021, 20:21

خانواده محمد ایران‌نژاد، کتابفروش تهرانی از وضعیت او همچنان بی‌اطلاع هستند

خواهر «محمد ایران‌نژاد»، کتابفروشی که از تاریخ ۴اسفند۱۳۹۹ در بازداشت به‌سر می‌برد، روز ۱۲اسفند ماه در حساب کاربری توییتر خود نوشت آن‌ها همچنان از وضعیت او بی‌خبر هستند و آقای ایران‌نژاد از زمان بازداشت تاکنون تماسی با خانواده‌اش نداشته است.

«محمد ایران‌نژاد»، کتابفروش تهرانی روز دوشنبه ۴اسفند۱۳۹۹ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. آقای ایران‌نژاد در یکی از پاساژهای نزدیک میدان انقلاب فروشنده کتاب‌های دست دوم بود. ماموران علاوه بر بازداشت او، برخی از کتاب‌های کتابفروشی را نیز ضبط کردند.

طبق گفته «مریم ایران‌نژاد»، هنوز آن‌ها از اتهام آقای ایران‌نژاد اطلاعی ندارند.

وی به دلیل آنچه فروش «کتاب ضاله» عنوان شده است، بازداشت و همچنان در بازداشت به‌سر می‌برد. گفته شده دادسرای اوین برای آقای محمدنژاد قرار بازداشت یک‌ماهه صادر کرده است.

«مریم ایران نژاد»، خواهر محمد روز ۱۲اسفند۱۳۹۹ در خصوص وضعیت برادرش در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «یک هفته از بازداشت برادرم محمد ایران‌نژاد می‌گذرد. هنوز هیچ‌گونه تماسی از او دریافت نکردیم و از اتهام او خبر نداریم. برادرم فقط کتاب می‌فروخت. کتاب‌های مجوز‌دار در مغازه‌ای با مجوز کتابفروشی.»

پیش از این در تاریخ ۷اسفند۱۳۹۹، «هرانا» به نقل از «هادی‌پور»، بازپرس پرونده آورده بود؛ دلیل بازداشت آقای محمدنژاد فروش کتاب «ضاله» است.

مریم ایران‌نژاد، در همان روز بازداشت برادرش در خصوص نحوه بازداشت او با انتشار یک توییت نوشته بود: «برادرم محمد ایران‌نژاد در کتابفروشی خود بود که چند نفر به آنجا رفتند. در را بستند و از ساعت ۴ بعدازظهر تا ۷ و نیم شب آنجا را زیر رو کردند. پس از ضرب‌وشتم برادرم و توقیف موبایل افراد حاضر، برادرم را بازداشت کردند.»

هم‌زمان با بازداشت آقای محمدنژاد، «پویا جانی‌پور»، کتابفروش ساکن کرج نیز بازداشت و روز چهارشنبه ۱۳اسفند۱۳۹۹ با تودیع قرار کفالت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.

خبرنگاری جرم نیست




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024