پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 03.03.2021, 1:43

آنتونی بلینکن: ایران باعث تشدید تنش در یمن شده است

صدای آمریکا: وزیر خارجه ایالات متحده با انتشار بیانیه‌ای از تحریم شدن دو دو تن از رهبران حوثی‌ها در واکنش به فعالیت‌های اخیر آن گروه خبر داد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه ۱۲ اسفند منتشر شد با اشاره به نقش عمده انصارالله مورد حمایت ایران، که از آن‌ها به عنوان حوثی‌ها هم یاد می‌شود، در مناقشه یمن، گفت که در واکنش به فعالیت‌های اخیر این گروه، دو تن از رهبران آن از سوی آمریکا تحریم شده‌اند.

وزیر خارجه آمریکا گفت که منصور السعادی و احمد علی احسان الحمزی، رهبران نیروی هوایی و نیروی دریایی حوثی‌ها، از سوی آمریکا تحریم شدند.

آنتونی بلینکن افزود: «دخالت ایران در یمن بر آتش این مناقشه دامن می‌زند، و خطر وخیم‌تر شدن وضعیت، اشتباه محاسبه، و بی‌ثباتی منطقه را افزایش می‌هد. انصارالله از تسلیحات، اطلاعات، آموزش، و حمایت ایران برای اجرا کردن حملاتی که غیرنظامیان و زیرساخت‌های یمن و عربستان سعودی را هدف می‌گیرد، استفاده می‌کند.»

ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی روز شنبه ۹ اسفند اعلام کرد که این ائتلاف حمله موشکی حوثی‌های یمن به ریاض، پایتخت عربستان، را خنثی کرده است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، پیشتر ضمن محکوم کردن حمله حوثی‌ها به عربستان سعودی بر کمک به عربستان برای دفاع در مقابل حملات گروه‌های همسو با ایران تاکید کرد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024