پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 03.03.2021, 12:28

قطر و ترکیه توافقنامه نظامی جدید امضا کردند

میدل ایست نیوز: وزارت دفاع قطر از امضای توافقنامه جدید نظامی با ترکیه در پایان نشست سوم کمیته عالی نظامی مشترک دو کشور که به مدت ۳ روز به طول انجامید، خبر داد.

وزارت دفاع قطر روز گذشته با انتشار توئیتی در حساب خود نوشت: روز پایانی نشست مشترک قطر و ترکیه، شاهد امضای  توافقنامه همکاری دوجانبه با حضور شماری از فرماندهان نیروی مسلح قطر و ترکیه بود.

در بیانیه وزارت دفاع قطر آمده است که پیش از نشست پایانی مشترک بین دو کشور، نشست های مقدماتی به مدت دو روز برگزار شد که ریاست طرف قطری بر عهده «عبدالعزیز صالح السلیطی»، رئیس سازمان همکاری بین المللی نظامی قطر و ریاست طرف ترکیه را «هاکان چانلی»، رئیس اداره روابط خارجی وزارت دفاع ترکیه برعهده داشتند.

در نشست‌های مشترک دو کشور، طرح های همکاری دوجانبه بین طرفین و راه های تقویت و توسعه آن بررسی شد.

وزارت دفاع قطر هیچ جزئیاتی درباره این توافقنامه ها اعلام نکرد اما اشاره کرد که پیش از نشست پایانی، «غانم بن شاهین الغانم»، رئیس ستاد ارتش قطر و همتای ترکیه ای او «یاشار گولر» با یکدیگر دیدار و گفت وگو کردند.

دو طرف در این دیدار درباره روابط نظامی دوجانبه بین دو کشور دوست و راه های تقویت آن رایزنی کردند.

گفتنی است رزمایش نظامی مشترکی بین دو کشور از ۲ تا ۳۱ مارس با هدف توسعه همکاری مشترک و افزایش سطح همکاری دوجانبه در حال برگزاری است.

روابط نظامی ترکیه و قطر پس از آغاز بحران شورای همکاری در نیمه سال ۲۰۱۷ تقویت شد و دو طرف توافقی نظامی امضا کردند که به موجب آن ترکیه پایگاهی نظامی در قطر احداث کرد تا تمرینات نظامی مشترک در آنجا برگزار شود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024