پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 01.03.2021, 21:42

محکومیت ۳ تن از بازداشت شدگان اعتراضات آبان در بهبهان

ستار افشین پور، بهمن امینی و محمد طیبی ۳ تن از شهروندان بازداشت شده در جریان اعتراضات آبان ۹۸ توسط دادگاه کیفری دو شهرستان بهبهان به حبس و شلاق محکوم شدند.

به گزارش هرانا، براساس این حکم که توسط شعبه به ریاست رسول اسدپور در تاریخ ۲۰ بهمن‌ماه امسال صادر و به این شهروندان ابلاغ شده است، ستار افشین پور از بابت اتهام “تخریب و احراق بانک ها و تاسیسات مورد استفاده عموم” به ۱۰ سال حبس و به اتهام “اخلال در نظم عمومی” به ۱ سال و ۷۴ ضربه شلاق، مجموعا ۱۱ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری، بهمن امینی نصرآباد سفلی به اتهام “مشارکت در اخلال در نظم عمومی” به تحمل یک سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی و تحمل ۷۴ ضربه شلاق تعزیری و محمد طیبی از بابت اتهام “مشارکت در اخلال در نظم عمومی” به تحمل یک سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی و تحمل ۷۴ ضربه شلاق تعزیری محکوم شدند.

همچنین دادگاه مجازات رضا هاشمی نژادشبانی به اتهام “مشارکت در اخلال در نظم عمومی” و رقیه طاهرزاده موسویان از بابت اتهام “توهین به مامور دولت در حین انجام وظیفه را به با تخفیف مجازات به یک چهارم کاهش داد.

ستار افشین پور، بهمن امینی و محمد طیبی مهرماه امسال به صورت غیابی توسط این شعبه دادگاه به حبس و شلاق محکوم شدند و پس از پذیرش درخواست واخواهی و برگزاری جلسه دادگاه رای دادگاه تایید شد.

مهرماه امسال خانم طاهرزاده موسویان توسط این شعبه به پرداخت سه میلیون و سیصد هزار تومان جزای نقدی در حق صندوق دولت جایگزین ۳ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. همچنین رضا هاشمی نژادشبانی نیز به تحمل یک سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی و تحمل ۷۴ ضربه شلاق تعزیری محکوم شده بود.

ستار افشین پور، فرزند رحیم، بهمن امینی نصرآباد سفلی، فرزند نبی اله، محمد طیبی، فرزند ماندنی، رقیه طاهرزاده موسویان فرزند عبدالحمید و رضا هاشمی نژادشبانی، فرزند عبدالرضا شهروندان ساکن بهبهان هستند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024