پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 01.03.2021, 22:00

نگاهی دقیق‌تر به حکم دادگاه CAS درباره سرنوشت جودو ایران

روزآروز: دیوان داوری ورزش، کاس، امروز، در حکمی از فدراسیون جهانی جودو خواست دائمی‌بودن تعلیق فدراسیون جودو ایران از فعالیت را  بردارد و مدت خاصی برای این تعلیق روشن کند.

این دیوان رای داده با آن‌که فدراسیون ایران مقررات فدراسیون بین‌المللی جودو را زیر پا گذاشته و باید مجازات شود اما تعلیق کار آن بدون محدودیت زمانی، قانونی نیست و از کمیته انضباطی فدراسیون بین‌المللی خواسته دراین‌باره حکم تازه‌ای صادر کند.

بنابر این حکم فدراسیون بین‌المللی جودو، شکایت ایران از سعید ملایی رد شده؛ موضع فدراسیون بین‌المللی جودو در قبال ایران خطا دانسته نشده و ایران محکوم شده همه هزینه‌های دادرسی و یک جریمه ارزی را بپردازد.

فدراسیون ایران پس از آن‌که سعید ملایی، قهرمان جودو ایران و جهان اعلام کرد زیر فشار مقام‌های کشورمان، در نیمه‌نهایی قهرمانی جهان در توکیو، به حریف بلژیکی باخت تا به یک اسراییلی نخورد، تعلیق شد و ملایی هم حالا با پرچم مغولستان به المپیک می‌رود.

حکم دیوان داوری ورزش، شاید به ایران کمک کند که در المپیک توکیو حاضر باشد البته همه‌چیز به موضع تازه کمیته انضباطی فدراسیون‌جهانی جودو برمی‌گردد.

امروز وکیل و رئيس فدراسیون جودو ایران چنین خبر دادند که گویی از همین فردا و برای تعلیق فدراسیون جودو ایران برداشته شده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024