شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 28.02.2021, 14:32

احضار سفیر ترکیه به وزارت امور خارجه ایران

سفیر ترکیه در ایران به وزارت خارجه احضار شد.

به گزارش ایسنا ، سفیر ترکیه در تهران امروز بعد از ظهر در ارتباط با سخنان غیرقابل قبول وزیر کشور ترکیه درخصوص حضور عناصر پ ک ک در خاک ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض رسمی ایران به وی ابلاغ شد.

اظهارات سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه درباره حضور اعضای پ‌ک‌‌ک در ایران تقریبا مربوط به یک سال پیش (ششم ژوئن ۲۰۲۰) می‌شود. معلوم نیست چرا ایران برای اعتراض به سخنان وزیر کشور ترکیه یک سال صبر کرده است.

سویلو در آن تاریخ در بازدید از روند احداث دیوار مرزی با ایران به شهر «دوغوبایزید» در استان آغری اعلام کرد: هم اکنون حدود صد تروریست(پ.ک.ک) در منطقه دامبات ماکو در شمال غربی ایران حضور دارند. این مسئولیت ایران است که آن‌جا را پاکسازی کند.

ظاهرا احضار سفیر ترکیه در تهران در واکنش به احضار امروز سفیر جمهوری اسلامی در آنکارا صورت گرفته است.

محمد فرازمند، سفیر ایران در آنکارا در اعتراض به اظهارات ایرج مسجدی، سفیر این کشور در بغداد که ترکیه را متهم به نقض حاکمیت عراق کرده، به وزارت امور خارجه ترکیه فراخوانده شده بود.

خبرگزاری آناتولی نوشت: «وزارت امور خارجه ترکیه با احضار محمد فرازمند، سفیر ایران در آنکارا در اعتراض به اظهارات مقام ایرانی درباره مبارزه ترکیه با گروه‌های تروریستی در شمال عراق، تاکید کرد که ایران باید در روند مبارزه ترکیه با گروههای تروریستی در کنار آنکارا باشد نه در مقابل آن.».

ایسنا نوشته است: بر اساس شنیده‌ها، در جریان این احضار ، اظهارات سفیر ترکیه در عراق نیز غیر موجه و مورد انتقاد قرار گرفته است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024