جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 28.02.2021, 10:49

کیهان خواستار توبه و ابراز ندامت علنی محمد خاتمی شد

روز کیهان، چاپ تهران، یکشنبه دهم اسفند در واکنش به نامه محمد خاتمی به آیت‌الله علی خامنه‌ای نوشت “خاتمی اگر واقعا قصد ابراز ندامت و عذرخواهی دارد، باید این کار را علنی و با صراحت انجام دهد” و با ابراز توبه “از نظام و مردم طلب عفو نماید”.

به گزارش بی بی سی، کیهان در یادداشتی کوتاه با عنوان “خاتمی برای طلب عفو یک راه بیشتر ندارد” نوشت “وی یک عذرخواهی رسمی به خاطر خیانت‌هایش در فتنه سال ۸۸، به نظام و مردم بدهکار است”.

روزنامه کیهان که مدیرمسئول و سردبیر آن نماینده رهبر ایران به شمار می‌آید، در این یادداشت نوشته است “توبه این‌چنینی و قول اصلاح‌ و جبران، شرط ادعای اصلاح‌طلبی است”.

کیهان در این یادداشت کوتاه نوشت که رفتارهای محمد خاتمی رئیس جمهوری اسبق “سالوسانه” بوده است.

به نوشته کیهان، “خاتمی چندین بار در پستوها اعتراف کرده، ادعای تقلب در انتخابات (به عنوان بهانه اصلی فتنه ۸۸) «دروغ» بوده؛ اما با این حال شجاعت و شرافت آن را نداشته که همین اعتراف به دروغگویی و فریب مردم را علنی اظهار کند”.

کیهان به نقل از نزدیکان به اصلاح‌طلبان، درباره محتوای این نامه نوشت که محمد خاتمی ضمن مرور سوابق خود گفته “دغدغه انقلاب” دارد و “هیچ‌گاه علیه انقلاب و رهبری و حاکمیت نبوده است”.

به نوشته کیهان رئیس جمهوری پیشین از رهبر ایران درخواست کرده “نقش پدری” ایفا کند و “به اصلاح‌طلبان رهنمود بدهند”.

رسانه ها و افراد نزدیک به محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران می گویند او به تازگی نامه‌ای ۳۷ صفحه‌ای به آیت الله علی خامنه‌ای نوشته و با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری گفته است که “هیچگاه علیه انقلاب و رهبری و حاکمیت نیست”.

روز گذشته محمدجواد حق شناس از سیاستمداران اصلاح طلب گفته بود که این نامه ۳۷ صفحه است و در آن آقای خاتمی راه حل‌هایی به آیت‌الله خامنه ای درباره یک دهه آینده ایران داده است.

اما علی خاتمی، رئیس دفتر رئیس دولت اصلاحات که نامه را به دفتر رهبر ایران برده، با انتشار اطلاعیه‌ای درباره محتوای نامه نوشت: آنچه گفته‌ شده “گمانه‌زنی رسانه‌ای” است.

روزنامه دنیای اقتصاد می گوید این نامه دو ماه پیش به یکی از افراد دفتر آیت الله خامنه ای داده شده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024