پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 28.02.2021, 12:05

بوی احمدی‌نژاد در فوتبال پیچید

روزآروز
عزیزی خادم که رئیس فدراسیون فوتبال شد، کیست و از کجا آمده است؟

۱. شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، امروز در دور دوم انتخابات ریاست فدراسیون‌فوتبال با ۴۹رای، رئیس فدراسیون فوتبال ایران شد. در ۷۴سالی که از عمر فدراسیون‌فوتبال می‌گذرد، او که ۴۳ساله است، بیست‌وهفتمین رئيس‌ فدراسیون فوتبال ایران است.

عزیزی‌خادم زمانی در تیم ‌ملی فوتبال دانشجویان و مدتی هم در تیم نیروی ‌زمینی ارتش فوتبال بازی کرده است. اما بی‌شک مهم‌تر از سوابق ورزشی اندک او، سابقه حضور او در ساختار سیاسی است که به «مدیر احمدی‌نژادی فوتبال» شهره است. 

۲. عضویت در هیات ‌مدیران ایران خودرو، مدیریت در شرکت‌های زیرمجموعه وزارت رفاه، شرکت پتروشیمی امیرکبیر و شرکت پتروشیمی شازند از سوابق مدیریتی عزیزی‌خادم است.

خصوصا او در دولت احمدی‌نژاد و در دوران وزارت‌ رفاه پرویز کاظمی، معاون پارلمانی وزیر بود و برنامه‌ریزی برای باشگاه استقلال تهران که زیرنظر این وزارت‌خانه بود، زیرنظر او بود.

او مدتی هم در هیات مدیران باشگاه سایپا حاضر بوده و سال ۱۳۹۰ در رقابت برای حضور در هیات رئیسان فدراسیون، علی فتح‌الله‌زاده را شکست داد اما در سال ۱۳۹۶ برای همین پست، به محمود اسلامیان باخت.

صلاحیت او برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون یک‌بار در سال ۹۰ به این سبب که سابقه ۱۰ ساله مدیریتی‌ نداشت، رد شده‌بود.

۳. عزیزی خادم که متخصص روابط‌ بین‌الملل منطقه‌ای است در ماه‌های آینده باید با بحران تیم ‌ملی‌ فوتبالی دست‌وپنجه نرم کند که با حریفان منطقه‌ای‌اش هم برای رسیدن به جام‌جهانی مشکل دارد؛ تیم‌ملی‌‌ای که دوبار پیاپی قبلی به جام جهانی رفته است.

عزیزی خادم که مثل نزدیک‌ترین رقیب‌اش، کیومرث هاشمی، از دولت احمدی‌نژاد می‌آید، در انتخاباتی پیروز شد که علی ٰکریمی جنجالی‌ترین نامزد آن، تلویحا آن را مهندسی‌شده خواند اما حالا او وعده داده بنای فوتبال ایران را به شیوه تازه‌ای می‌چیند و مدرن می‌کند- البته پس ‌از بحران تیم‌ ملی.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024