جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 28.02.2021, 9:48

علی اکرمی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی درگذشت

علی اکرمی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی، در سن ۴۳ سالگی، به دلیل بیماری کرونا درگذشت.

اکرمی پس از مدت کوتاهی بستری شدن در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا، صبح روز یکشنبه ۱۰ اسفند، درگذشت. وی هفته گذشته در پستی در توئیتر از ابتلای خود به ویروس کرونا خبر داده بود.

اکرمی در روزنامه‌های ملت، توسعه، اعتماد و نوروز قلم زده بود. او هم‌چنین عضو شورای سردبیری پایگاه نفت خبر و مشاور مجله تهران شهر بود.

این روزنامه‌نگار در آغاز دهه ۱۳۸۰ و نیز در سال ۸۸ بابت فعالیت‌های سیاسی‌اش بازداشت شده‌ بود.

یاداشت عباس عبدی درباره علی اکرمی

علی اکرمی از متولدین دهه ۵۰ بود. دوران کودکی و نوجوانی خود را در دهه ۶۰ طی کرد و جوانی خود را در دهه ۷۰ در سیاست و جامعه گذراند. آنان نسل مهمی در تاریخ این کشور هستند. درختانی بودند که باید دهه ۸۰ به ثمر می‌نشستند ولی از سرمای سیاست زده شدند و سر از دادگاه و زندان درآوردند. پس از آن نیز روی خوش ندیدند و حتی نتوانستند شغل مناسبی داشته باشند.

او تا روز آخر پیگیر امور بیمه‌ای بود. حقی که هر شهروندی باید از آن برخوردار باشد. هم‌نسلان آنان در حال اداره کشورهایشان هستند و حتی رییس‌جمهور و وزیر می‌شوند و آنان باید همچنان درگیر دعواهای سیاسی و تنش ‌های بی‌پایان و انحصارطلبی نسل فسیل شده‌ای باشند که خود را قوم برگزیده می‌داند. این نسل به ناحق سوخت. هم از رفتار و انحصارطلبی نسل پیش از خود که راهی برای بروز خلاقیت‌های آنان باز نکردند رنج کشید، هم از نسل بعد از خود زخم خورد.

روحش شاد. جوان با استعداد و خوش رفتاری بود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024